به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه چیز کیک نوتلا

طرز تهیه چیز کیک نوتلا به روشی خوشمزه و بازاری در منزل ، chiz cake nutella
دستور تهیه چیز کیک نوتلا با بیسکویت، پنیر خامه ای و ژلاتین

چیز کیک نوتلا یک نوع دسر خوشمزه و مجلسی می باشد و از ترکیب یک لایه کره و بیسکویت فشرده شده و مواد دیگری نظیر پنیر خامه ای، نوتلا و پودر ژلاتین درست می شود. اگر شما هم مثل من عاشق شکلات و نوتلا هستید حتما طعم و مزه این چیز کیک را برای یکبار که شده امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه چیز کیک نوتلا آشنایی ندارید، ما در این دستور تهیه دسر سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه چیز کیک نوتلا را برای شما آماده کرده ایم و شما با استفاده از این آموزش آشپزی در خانه به راحتی می توانید چیز کیک نوتلای خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم چیز کیک نوتلا
کره  100 گرم
شکر دو قاشق غذاخوری
آب سرد  نصف لیوان
نوتلا  پنج قاشق غذاخوری
خامه صبحانه 200 گرم
پودر ژلاتین دو قاشق غذاخوری
بیسکوییت ترجیحا های بای سیصد گرم
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه دویست گرم
مراحل تهیه چیز کیک نوتلا

1. برای درست کردن این چیز کیک خوشمزه ابتدا بیسکویت ها را داخل غذاساز می ریزیم و غذاساز را روشن می کنیم تا کاملا پودر شوند. بعد کره به دمای محیط رسیده را اضافه می کنیم و غذاساز را چند ثانیه ای روشن می کنیم تا کره به خورد بیسکویت ها برود.

2. سپس مخلوط کره و بیسکویت ها را داخل قالب کمربندی یا هر ظرف دیگری که دوست داشتید می ریزیم. توجه کنید حتما دیواره های قالب خود را با سلفون بپوشانید جوری که سلفون از دیواره های ظرف بالاتر باشد تا موقع خارج کردن چیز کیک از سلفون به عنوان دستگیره استفاده کنید.

3. حالا مخلط را با کمک ته لیوان فشرده می کنیم و قالب را داخل فریزر می گذاریم تا مخلوط بیسکویت و کره خودش را بگیرد. سپس پودر ژلاتین را در یک کاسه آب می ریزیم و روی بخاری کتری آب می گذاریم تا به روش بن ماری در آب حل شود.

4. وقتی پودر ژلاتین به طور کامل در آب حل شود پنیر خامه ای را با همزن هم می زنیم تا یکدست شود. سپس شکر + پنیر خامه ای + نوتلا را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند. در انتها ژلاتین خنک شده را اضافه می کنیم و بعد دوباره مواد را هم می زنیم.

5. حالا مواد آماده شده را روی لایه بیسکویت و کره می ریزیم و سه ساعت داخل یخچال می گذاریم تا خودش را بگیرد.

6. سپس از یخچال بیرون می آوریم. اگر از قالب کمربندی استفاده می کنید خیلی راحت باز می شود و اگر از ظرف معمولی استفاده می کنید با کمک سلفون چیز کیک را از قالب بیرون می آوریم و بعد با مواد دلخواه خود تزیین می کنیم و بعد از برش دادن سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این چیز کیک نوتلای خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

منبع : blogspot



:: برچسب‌ها: انواع چیز کیک , انواع دسر , طرز تهیه دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 12 خرداد 1399
.

طرز تهیه پنیر خانگی

طرز تهیه پنیر خانگی لاکتیکی به روشی فوری و خوشمزه در منزل، panir
دستور تهیه پنیر خانگی با شیر و سرکه

پنیر جزو لبنیات خوشمزه ای است که از دیرباز جزو جدانشدنی صبحانه افراد محسوب می شود. همان طور که می دانید ما ایرانیان برای صبحانه بیش از هر چیز دیگر عاشق پنیر و چای شیرین هستیم. پس چه بهتر که به جای خریدن پنیرهای بیرونی از پنیر خانگی با دستپخت خودمان استفاده کنیم.

پنیر خانگی را می توان با شیر و سرکه، شیر و ماست، شیر و پنیر مایه، شیر و آبلیمو و چند روش دیگر درست کرد که ما در اینجا یک پنیر خانگی با شیر و سرکه درست کرده ایم.

به هر حال اگر با طرز تهیه پنیر خانگی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی پنیر خانگی خوشمزه ای را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

توجه کنید در صورتی که می خواهید مقدار بیشتری پنیر خانگی درست کنید، به ازای هر یک کیلوگرم شیر، 3 قاشق غذاخوری سرکه بریزید.

مواد لازم پنیر خانگی
شیر ۲ کیلو گرم
سرکه  ۶ قاشق غذاخوری
مراحل تهیه پنیر خانگی

1. برای درست کردن پنیر، ابتدا شیر را در یک تابلمه لعابی می جوشانیم. بعد از جوشیدن شیر، شعله اجاق را خاموش کرده و سرکه را به آن می ریزیم و مرتب هم می زنیم تا شیر بریده بریده شود.

2. بعد از بریده بریده شدن شیر، آن را روی پارچه توری یا نازکی که مخصوص درست کردن پنیر است، می ریزیم و صبر می کنیم آب آن کاملا چکه کند.

3. سپس پارچه را از جایی آویزان کرده و به مدت ۴ الی ۵ ساعت صبر می کنیم تا خوب آب آن گرفته شود. می‌توانید جسمی سنگین بر روی پارچه پنیر قرار دهید تا مطمئن باشید آبش گرفته می‌شود.

4. آبی که از پنیر جدا می شود را دور نمی ریزیم. کمی نمک به آن اضافه کرده و در یک ظرف درب دار می ریزیم و کنار می گذاریم.

5. بعد از اینکه آب پنیر کاملا گرفته شد، آن را از توری برمی داریم و در اندازه های دلخواه برش می زنیم. در انتها هم تکه های پنیر را در آب نمکی که آماده کرده ایم می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

نکات تهیه پنیر خانگی با شیر و سرکه

1. برای تهیه پنیر خانگی حتما از سرکه سفید جهت تهیه پنیر با سرکه استفاده کنید.

2. اگر می‌خواهید پنیر پرچربی داشته باشید، بهتر است از شیر محلی استفاده کنید که چربی بیشتری دارد.

3. همچنین برای خوشمزه‌ تر شدن پنیر، می‌توانید پنیر تازه را چند ساعتی در ماست تازه بخوابانید.

4. اگر پنیرتان بعد از مدتی خشک شد، می‌توانید آن را در دوغ غلیظ بخوابانید، در این صورت دوباره به حالت اول بازمی گردد.

منابع :



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 23 فروردين 1399
.

تعبیر خواب ژاکت

تعبیر خواب ژاکت، تعبیر دیدن انواع ژاکت نو و کهنه بافتنی و کاموایی و بازاری در خواب چیست؟، tabire khab jacket
دیدن ژاکت کاموایی و بافتنی در خواب چه تعبیری دارد؟

تعبیر خواب خریدن ژاکت اسپرت مردانه آبی، مشکی، سبز، قرمز، سفید، صورتی، زرد، قهوه ای و طوسی، پاره شدن بیژامه نو و و کهنه، ژاکت و لباس بافتنی بافتن با کاموا + تعبیر خواب لباس مجلسی زنانه، ژاکت پاره، خریدن ژاکت پسرانه و دخترانه و پوشیدن آن از نمونه خواب های ما در رابطه با خواب ژاکت می تواند باشد.

در حالت کلی تعبیر خواب ژاکت، شنیدن خبرهای تازه است.

به هر حال ما در ادامه این پست بارونک، کامل ترین تعبیر خواب ژاکت را از دید معبرین بزرگ تعبیر خواب از جمله معبرین غربی آماده کرده ایم و شما در ادامه به راحتی می توانید تعبیر خواب دقیق خود را پیدا کنید.

در ادامه با تعبیر دیدن ژاکت در خواب با وب سایت بارونک همراه باشید.


تعبیر دیدن ژاکت در خواب

از دیدگاه معبرین غربی اگر در خواب ژاکت مشاهده کنید نشانه شنیدن خبرهای جدید است.


تعبیر خواب خریدن ژاکت

از دیدگاه معبرین غربی اگر کسی در خواب مشاهده کند که در حال خریدن ژاکت است کودکی خود را به یاد خواهد آورد همچنین اگر بیننده خواب مجرد باشد و این خواب را ببیند نشانه این است که خبری تازه از کودکان فامیل می شنود و اگر بیننده خواب ازداواج کرده باشد این اخبار مربوط به کودکان اوست.


تعبیر خواب فروختن ژاکت

معبرین غربی در این رابطه می گویند: فروختن ژاکت به معنای شنیدن اخباری خوشحال کننده از طرف بزرگان فامیل است.


تعبیر خواب ژاکت پاره و قدیمی

دیدگاه معبرین غربی در این مورد این است که اگر شما ژاکت قدیمی و پاره شده در خواب مشاهده کردید نشانه این است که از طرف کسی پولی دریافت می کنید که آن پول به سادگی خرج می شود و شما کسی که این پول را به شما داده است به زودی ملاقات خواهید کرد. همچنین این خواب بیانگر کمک کردن به افرادی است که ارتباط مالی به شما دارند.


تعبیر خواب پوشیدن ژاکت

از دیدگاه معبرین غربی اگر در عالم رویا مشاهده کردید که در حال پوشیدن ژاکتی هستید خبرهایی تازه از اطرافیانتان در مورد بحث های مالی و کاری دریافت خواهید کرد. همچنین اگر مشاهده کردید که دیگران ژاکت می پوشیدند مقداری پول به دست شما خواهد رسید که شما با آن ایده های فراوانی در ذهن خود دارید.


تعبیر خواب درآوردن ژاکت

دیدگاه معبرین غربی در این مورد این است که درآوردن ژاکت در خواب بیانگر این است که شما مقداری پول به دست می آورید همچنین اگر در خواب مشاهده کردید که دیگران ژاکت های خود و یا ژاکت شما را درآوردند به معنای آن است که شما بدهی دارید که سر وقت آن را پرداخت کرده اید.

منابع : تعبیر دیدن ژاکت در خواب | تعبیر خواب ژاکت آبی 



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 23 فروردين 1399
.

تعبیر خواب زشت شدن صورت

تعبیر خواب زشت شدن صورت خود و دیگران + مرده در خواب چیست؟، دیدن چهره زشت اطرافیان، tabir-khab-zesht-shodan-sorat
دیدن زشت شدن چهره خود و دیگران در خواب چه تعبیری دارد؟

تعبیر خواب زشت شدن، سیاه شده و عوض شدن صورت خود، معشوق، همسر و دیگران، دیدن خواب صورت و چهره وحشتناک پسر، دختر،مرد، زن و مرده و صورتی که کبود شده است + زشت لب، بینی و چشم از نمونه خواب های ما در رابطه با خواب زشت شدن صورت می تواند باشد.

در حالت کلی مشاهده زشت شدن صورت در خواب تعبیر خوبی ندارد و نشانه نا امیدی، غم و غصه، اختلاف و عدم موفقیت در کارها است.

به هر حال ما در ادامه این پست بارونک، کامل ترین تعبیر خواب زشت شدن صورت را از دید معبرین بزرگ تعبیر خواب از جمله معبرین غربی، هانس کورت، لیلا برایت، لوک اویتنهاو، آنلی بیتون و منوچهر مطیعی تهرانی آماده کرده ایم و شما در ادامه به راحتی می توانید تعبیر خواب دقیق خود را پیدا کنید.

در ادامه با تعبیر دیدن زشت شدن صورت در خواب با وب سایت بارونک همراه باشید.


تعبیر خواب زشت شدن صورت

دیدگاه معبرین غربی در این مورد این است که اگر کسی در خواب صورت خود را در آینه زشت مشاهده کند علامت این است که در آینده با مردی بدچهره رو به رو خواهد شد همچنین این خواب بیانگر عدم توافق در فعالیت های شغلی شماست.

از دیدگاه هانس کورت، زشت شدن صورت نشانه ناامیدی است.

لوک اویتنهاو در این مورد می گوید: زشت شدن صورت تعبیرش غم و ناراحتی است.

آنلی بیتون نیز در این رابطه می گوید: صورت زشت نشانه اختلاف و دعوا است.

دیدگاه معبرین غربی در این مورد این است که زشت شدن صورت خود نشانه زیبایی است.

به روایت امام جعفر صادق اگر کسی در خواب مشاهده کند که صورتش زشت شده است نشانه پشیمانی از اعمالی است که انجام داده است همچنین این خواب بیانگر سرد شدن مهر و محبت بین زن و مرد است.


تعبیر خواب زشت شدن صورت دختر و زن

از دیدگاه معبرین غربی، زشت شدن صورت زن در خواب نشانه این است که با همسر خود بد رفتاری خواهد کرد که این کار موجب جدایی خواهد شد.

دیدگاه لیلا برایت در این مورد این است که اگر دختری چهره ی خود را در آینه زشت ببیند نشانه این است که با اطرافیان و اقوام خود رابطه خوبی ندارد.

از دیدگاه معبرین غربی اگر در خواب زنی زشت را مشاهده کردید نشانه این است که در آینده ای نزدیک شما با مشکلاتی رو به رو خواهید شد.

دیدگاه جابر مغربی در این مورد این است که زشت شدن صورت زن در خواب به معنای این است که غم و غصه ای در آینده نزدیک آن شخص را اذیت خواهد کرد و آن زن به مرور زیبایی صورتش را از دست خواهد داد.

از دیدگاه ابراهیم کرمانی تعبیر خواب زشت شدن صورت زن بسیار ناراحت کننده است و بیانگر دعوای شدید است و یا مشکلی که هرگز حل نخواهد شد. این خواب نیز بیانگر تهمتی است که در سالیان نزدیک به آن زن زده خواهد شد.


تعبیر خواب زشت شدن صورت مرد

از دیدگاه ابن سیرین زشت شدن صورت مرد علامت آن است که همسر آن مرد باعث ناراحتی و رنجش آن فرد می شود و زن در مقابل شوهرش رفتارهای زننده ای را از خود نشان خواهد داد. همچنین این خواب نشانه ظلم و ستمی است که معشوقه اش در حق آن مرد می کند.


تعبیر خواب زشت شدن دیگران

معبرین غربی معتقدند که زشتی صورت دیگران نشانه بیماری است.


تعبیر خواب سالک بر چهره

منوچهر مطیعی تهرانی در این رابطه می گوید: اگر کسی در خواب مشاهده کند که سالکی بر روی صورتش است نشانه این است که پولی را نزد کسی به امانت گذاشته باشد و بعد از گذشت سالیان دراز هنوز آن پول را پس نگرفته باشد.


تعبیر خواب صورت جوش زده

دیدگاه معبرین غربی در این مورد این است که اگر در خواب مشاهده کردید که صورت شما جوش زده است نشانه این است که شما از نبود اعتماد به نفس رنج می برید و نمی توانید در کارتان با دیگران ارتباط برقرار کنید.

دیدن زشت شدن صورت در خواب با وب سایت بارونک همراه باشید.


تعبیر خواب زشت شدن صورت

دیدگاه معبرین غربی در این مورد این است که اگر کسی در خواب صورت خود را در آینه زشت مشاهده کند علامت این است که در آینده با مردی بدچهره رو به رو خواهد شد همچنین این خواب بیانگر عدم توافق در فعالیت های شغلی شماست.

از دیدگاه هانس کورت، زشت شدن صورت نشانه ناامیدی است.

لوک اویتنهاو در این مورد می گوید: زشت شدن صورت تعبیرش غم و ناراحتی است.

آنلی بیتون نیز در این رابطه می گوید: صورت زشت نشانه اختلاف و دعوا است.

دیدگاه معبرین غربی در این مورد این است که زشت شدن صورت خود نشانه زیبایی است.

به روایت امام جعفر صادق اگر کسی در خواب مشاهده کند که صورتش زشت شده است نشانه پشیمانی از اعمالی است که انجام داده است همچنین این خواب بیانگر سرد شدن مهر و محبت بین زن و مرد است.


تعبیر خواب زشت شدن صورت دختر و زن

از دیدگاه معبرین غربی، زشت شدن صورت زن در خواب نشانه این است که با همسر خود بد رفتاری خواهد کرد که این کار موجب جدایی خواهد شد.

دیدگاه لیلا برایت در این مورد این است که اگر دختری چهره ی خود را در آینه زشت ببیند نشانه این است که با اطرافیان و اقوام خود رابطه خوبی ندارد.

از دیدگاه معبرین غربی اگر در خواب زنی زشت را مشاهده کردید نشانه این است که در آینده ای نزدیک شما با مشکلاتی رو به رو خواهید شد.

دیدگاه جابر مغربی در این مورد این است که زشت شدن صورت زن در خواب به معنای این است که غم و غصه ای در آینده نزدیک آن شخص را اذیت خواهد کرد و آن زن به مرور زیبایی صورتش را از دست خواهد داد.

از دیدگاه ابراهیم کرمانی تعبیر خواب زشت شدن صورت زن بسیار ناراحت کننده است و بیانگر دعوای شدید است و یا مشکلی که هرگز حل نخواهد شد. این خواب نیز بیانگر تهمتی است که در سالیان نزدیک به آن زن زده خواهد شد.


تعبیر خواب زشت شدن صورت مرد

از دیدگاه ابن سیرین زشت شدن صورت مرد علامت آن است که همسر آن مرد باعث ناراحتی و رنجش آن فرد می شود و زن در مقابل شوهرش رفتارهای زننده ای را از خود نشان خواهد داد. همچنین این خواب نشانه ظلم و ستمی است که معشوقه اش در حق آن مرد می کند.


تعبیر خواب زشت شدن دیگران

معبرین غربی معتقدند که زشتی صورت دیگران نشانه بیماری است.


تعبیر خواب سالک بر چهره

منوچهر مطیعی تهرانی در این رابطه می گوید: اگر کسی در خواب مشاهده کند که سالکی بر روی صورتش است نشانه این است که پولی را نزد کسی به امانت گذاشته باشد و بعد از گذشت سالیان دراز هنوز آن پول را پس نگرفته باشد.


تعبیر خواب صورت جوش زده

دیدگاه معبرین غربی در این مورد این است که اگر در خواب مشاهده کردید که صورت شما جوش زده است نشانه این است که شما از نبود اعتماد به نفس رنج می برید و نمی توانید در کارتان با دیگران ارتباط برقرار کنید.

منابع : تعبیر دیدن زشت شدن صورت تعبیر خواب زشت شدن



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 21 فروردين 1399
.

طرز تهیه نبات زعفرانی

نبات زعفرانی، طرز تهیه نبات تخته ای بیرجندی و قندی محلی به صورت فوری و تصویری در محل، nabat zaferani
دستور تهیه نبات زعفرانی محلی و فوری در منزل

نبات نوعی قند است که از نیشکر تهیه می شود و طی یک مکانیزم فیزیکی، بلوری شکل شده و به صورت کریستال های زیبا درست می شود. همانطور که می دانید نبات خواص فراوانی دارد و دارای طبع گرمی می باشد. ازنبات برای درمان بیماری ها و سرد مزاجی استفاده می شود.

به هر حال اگر تمایل داشته باشید نبات زعفرانی درست کنید، می توانید با استفاده از این آموزش آشپزی خانگی، نبات زعفرانی تخته ای و یا نخی خوشمزه در منزل درست کنید.
مواد لازم نبات زعفرانی خانگی
شکر  ۵۰۰ گرم
آب  ۲۰۰ میلی لیتر
نخ یا چوب تخته ای به مقدار کافی
چسب نواری به مقدار کافی
زعفران اعلا به مقدار کافی
مراحل تهیه نبات زعفرانی

1. برای تهیه نبات ، ابتدا در یک قابلمه شکر را با آب مخلوط کرده و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. در صورتی که شکر خالص نبود، با یک عدد سفیده ی تخم مرغ زده شده ضایعات آن را می گیریم. به این صورت که در هنگام جوشیدن، یک عدد سفیده تخم مرغ زده شده را به آب و شکر اضافه می کنیم و بعد که سفیده یک سمت ظرف جمع شد، تمام جرم شکر را می گیرد.

2. وقتی که آب و شکر جوشید و درجه حرارت شکر به ۱۱۰ درجه رسید، زعفران را اضافه می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم.

3. حالا یک ظرف تمیز برمی داریم و نخ یا چوب های تخته ای را در اطراف ظرف از سمت داخل قرار داده و با چسب نواری آنها را محکم می چسبانیم. سعی کنید فاصله هر نخ از نخ دیگر یا چوب ها از یکدیگر حدود ۶ سانتی متر باشد.

4. سپس به به آرامی شربت را در ظرف می ریزیم و درب آن را با یک حوله ضخیم می پوشانیم تا ضمن آنکه شربت گرم بماند، آب آن بخار شده و بلورهای نبات روی نخ یا چوب ها ایجاد شود.

5. ظرف را به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت در دمای محیط قرار می دهیم و صبر می کنیم تا بلورهای نبات بر روی نخ ها یا چوب ها تشکیل شود.

خواص درمانی نبات

1. نبات بسیار مقوی، نشاط آور، ضد نفخ، ملین است.

2. نبات زعفرانی برای تسکین معده درد و دردهای ناشی از انقباض ماهیچه استفاده می شود.

3. نباتی که از نیشکر تهیه شده، از دیر هضم شدن غذا جلوگیری می کند.

4. در گذشته برای افرادی که به علت کهولت سن دچار کم حواسی می شدند، چای نبات و نبات داغ توصیه می شد که امروزه هم از این روش درمانی استفاده می شود.

5. از روش های متفاوت مصرف نبات برای درمان تنگی نفس، تپش قلب و کرم های کدو یا کرمک در انتهای روده بزرگ نیز استفاده می شود.

6. نبات داغ برای تسکین درد پشت، کمر، ناحیه شکم و پا درد بسیار موثر است.

7. از آنجا که از نشانه های بلغم، نقرس، فلج شدن قسمتی از بدن، پیسی، لقوه و رعشه است، مصرف مرتب نبات، چای نبات، آب نبات داغ جهت رفع بلغم پیشنهاد می شود.

منابع : pinterest | بالاترین

 



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 20 فروردين 1399
.

 

شیرینی لیمویی ، آموزش پخت پاییزی و ایتالیایی خوشمزه بدون فر در خانه، shirini limoee
دستور پخت شیرینی لیمویی مرحله به مرحله

شیرینی لیمویی از شیرینی های خوشمزه و لطیف و پرطرفدار عید نوروز می باشد و با نام کوکی لیمویی هم شناخته می شود. برای پخت این شیرینی ابتدا کرم لیمویی مخصوص این شیرینی را درست می کنیم و سپس قسمت خشک شیرینی را درست می کنیم و بین لای خشک شیرینی کرم لیمویی می زنیم.

به هر حال اگر تمایل داشته باشید این شیرینی لیمویی را در منزل درست کنید، با این آموزش حرفه ای طرز تهیه شیرینی بارونک، به آسانی و به تنهایی در منزل می توانید این شیرینی را به صورت نرم خوشمزه و ترد درست کنید. در ادامه با دستور پخت شیرینی لیمویی با مجله آموزشی بارونک همراه باشید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 19 فروردين 1399

تعبیر خواب گرگ

تعبیر خواب گرگ، تعبیر دیدن انواع گرگ در خواب چیست؟, tabir khab gorg
تعبیر دیدن گرگ در خواب چیست؟

تعبیر دیدن گرگ وحشی و ترسناک در خواب + فرار از گرگ سیاه، خاکستری و سفید و گاز گرفتن و حمله گله گرگ به گوسفندان و گاوها + تعبیر خواب گرگ یوسف نبی و گرگینه + فال گرگ از نمونه خواب های ما در رابطه با خواب گرگ می تواند باشد.

در حالت کلی در اغلب اوقات گرگ در عالم خواب نشانه ترس است همچنین دیدن گرگ در خواب بر دو وجه مثبت و منفی است.

به هر حال ما در ادامه این پست بارونک، کامل ترین تعبیر خواب گرگ را از دید معبرین بزرگ تعبیر خواب از جمله تونی کریسپ، حضرت امام جعفر صادق، یوسف نبی، آنلی بیتون، محمد بن سیرین و ابراهیم کرمانی آماده کرده ایم و شما در ادامه به راحتی می توانید تعبیر خواب دقیق خود را پیدا کنید.

در ادامه با تعبیر دیدن گرگ در خواب با وب سایت بارونک همراه باشید.



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 8 فروردين 1399

طرز تهیه سوپ شلغم و قارچ

سوپ شلغم و قارچ، آموزش کامل طرز تهیه و پخت سوپ شلغم و قارچ برای سرماخوردگی، soup-shalgam-vs-garch
دستور پخت سوپ شلغم و قارچ با جو پرک، هویج، پیاز و سبزیجات تازه

سوپ شلغم یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مقوی است که پخت آن در فصول سرد سال در بین ایرانیان بیشتر رایج است. دلیل آن هم این است که این سوپ در پیشگیری و حتی درمان سرماخوردگی بسیار مفید است.

امروزه در بسیاری از مناطق کشورمان این سوپ را با مواد غذایی مختلف و به روش های متفاوت طبخ می کنند. برای مثال در برخی مناطق پخت سوپ شلغم و سیب زمینی رایج است و در برخی مناطق دیگر سوپ شلغم با تره فرنگی و ...

به هر حال ما در این پست آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم یک نوع سوپ خوشمزه و مقوی با شلغم و قارچ را آماده کرده ایم و شما با استفاده از این آموزش ساده آشپزی در خانه به تنهایی در منزل می توانید این سوپ خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم سوپ شلغم
شلغم متوسط ۲ عدد
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
هویج متوسط  ۲ عدد
قارچ  5 عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
جو پرک  نصف فنجان
جعفری ساطوری خرد شده  3 قاشق غذاخوری
  آب مرغ 2 لیوان
نمک و آبلیمو  به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سوپ شلغم

1. برای درست کردن سوپ شلغم و قارچ ابتدا پیاز را پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم. سیب زمینی را هم به صورت مکعبی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. شلغم و هویج را هم به صورت نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

2. برای شروع آب مرغ را در قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید. سپس جو پرک و سبزیجات خرد شده را اضافه می کنیم و درب قابلمه را به صورت نیمه باز می گذاریم و حرارت را کم می کنیم تا سبزیجات و جو پرک با حرارت ملایم بپزند و نرم شوند.

3. سپس نمک، فلفل، قارچ و جعفری خرد شده را اضافه می کنیم و به مدت 30 دقیقه صبر می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم بپزد و کاملا جا بیفتد و غلیظ شود.

4. بعد از اینکه سوپ شلغم و قارچ ما به خوبی پخت، آن را در ظرف سرو می کشیم و در صورت تمایل یکی دو قاشق هم آبلیمو اضافه می کنیم و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ شلغم و قارچ خوشمزه و مقوی لذت ببرید.

منبع : سوپ شلغم و قارچ



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 8 فروردين 1399
.

طرز تهیه دسر مشکوفی

دسر مشکوفی، طرز تهیه و درست کردن دسر مشکوفی خوشمزه و مجلسی در منزل، dessert mashkofi
دستور تهیه دسر مشکوفی با زعفران، شیر و نشاسته مرحله به مرحله

دسر مشکوفی جزو دسرهای خوشمزه و بی نظیری است که با نشاسته درست می شود. این دسر شباهت زیادی با فرنی دارد و به دوصورت سرد و گرم سرو می شود. این دسر را می توانید به صورت ساده یا زعفرانی درست کنید.

دسر مشکوفی را می توانید با میوه یا شکلات به صورت مشکوفی دو رنگ یا سه رنگ درست کنید. برخی افراد آن را با ژله هم درست می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه دسر مشکوفی زعفرانی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه دسر مشکوفی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این دسر خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

 



:: برچسب‌ها: طرز تهیه دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 7 فروردين 1399

 

تعبیر خواب خرما، تعبیر دیدن و خوردن انواع خرما + خرما برای زن باردار چیست؟، tabire-khab-khorma
تعبیر دیدن خرما برای زن و مرد + زن حامله و باردار چیست؟

تعبیر خواب دیدن درخت نخل و خرمای نارس + خوردن مغز گردو و خرمای تازه و دیدن خرما برای زن باردار و حامله + دیدن خرمای نذری چیه در خواب از نمونه خواب های ما در رابطه با خواب خرما می تواند باشد.

در حالت کلی تعبیر خواب خرما بسیار نیکو است مثلا اگر در خواب مشاهده کنید که خرما می خرید رزق و روزی شما بیشتر می شود یا اگر ببینید در حال کاشتن نخل خرما هستید زنی قدردان و خوش نیت نصیب شما خواهد شد.

به هر حال ما در ادامه این پست بارونک، کامل ترین تعبیر خواب خرما را از دید معبرین بزرگ تعبیر خواب از جمله امام جعفر صادق، حضرت یوسف، محمد بن سیرین، ابراهیم کرمانی، منوچهر مطیعی تهرانی و آنلی بیتون آماده کرده ایم و شما در ادامه به راحتی می توانید تعبیر خواب دقیق خود را پیدا کنید.

در ادامه با تعبیر دیدن خرما در خواب با بارونک همراه باشید.


تعبیر خواب خرما

دیدگاه امام جعفر صادق در این مورد این است که اگر کسی در خواب خرما مشاهده کند نشانه ثروت حلال است.

محمد بن سیرین در این رابطه می گوید: دیدن خرما در عالم رویا نشان دهنده ی مال و ثروت است.

از دیدگاه ابراهیم کرمانی اگر کسی در خواب خرما ببیند بیانگر این است که به زودی شادی و خوشحالی را تجربه خواهد کرد. همچنین اگر مشاهده کند خرمای فراوانی در خانه دارد نشانه این است که به اندازه همان خرما از زمین و درخت و آب خود سود و منفعتی به او خواهد رسید.

منوچهر مطیعی تهرانی در این مورد می گوید: دیدن خرما در خواب تعبیر بسیار نیکویی دارد.


تعبیر خواب خرما برای زن باردار و حامله

بسیاری از معبرین تعبیر خواب خرما را به عنوان یک مفهوم خوب تعبیر می کنند. پس می توان گفت بیننده خواب در هر شرایطی که باشد این خواب می تواند برای او تعابیر خوبی داشته باشد.

 



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 7 فروردين 1399

طرز تهیه شوید پلو

طرز تهیه شوید پلو، دستور تهیه و پخت شوید پلو با ماهی به صورت خوشمزه و مجلسی در منزل، should-polo-ba-mahi
دستور پخت شوید پلو با ماهی مرحله به مرحله با شوید تازه و خشک

شوید پلو با ماهی یکی دیگر از پلوهای خوشمزه و بی نظیری است که با کمی علاقه و مهارت می توان در منزل درست کرد. این پلو همانطور که از نامش پیداست با ماهی درست می شود و جزو غذاهای معروف و پرطرفدار است. همچنین شوید پلو با ماهی یا سبزی پلو با ماهی از غذاهای سنتی ایرانیان است که از قدیم تا به امروز در مناسبت های خاص به ویژه در شب عید پخته می شود.

شوید پلو را علاوه بر ماهی می توان با تن ماهی، میگو، مرغ و یا گوشت هم درست کرد. برخی افراد شوید پلو با ماهی را با باقالی هم درست می کنند که بسیار خوشمزه و عالی می شود.



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه پلو ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 7 فروردين 1399

طرز تهیه نان لواش

نان لواش، طرز تهیه و دستور تهیه نان لواش نانوایی خوشمزه در خانه برای صبحانه و عصرانه، nane lavash
دستور پخت نان لواش نانوایی به صورت خانگی مرحله به مرحله

همان طور که می دانید نان لواش به نسبت نان های دیگر مصرف زیادی دارد و ما ایرانیان عادت داریم بیشتر غذاها از جمله آبگوشت را با نان بخوریم. حالا شاید شما هم مثل من دوست داشته باشید این نان خوشمزه را به صورت خانگی درست کنید و همیشه در خانه هایتان نان تازه داشته باشید.

برای همین من در این آموزش آشپزی خانگی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم نان لواش خانگی را قرار دادم تا شما با این آموزش ساده آشپزی به راحتی و به تنهایی در منزل بتوانید نان لواش نانوایی را به صورت خانگی و شیرین درست کنید. در ادامه با طرز تهیه نان لواش خانگی با بارونک همراه باشید.



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه نان , نان لواش ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 7 فروردين 1399

طرز تهیه کوکو اسفناج

کوکو اسفناج، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن کوکو اسفناج و سیب زمینی در منزل، kookoo-esfenaj
دستور تهیه کوکو اسفناج و سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

به هر حال اگر با طرز تهیه کوکوی اسفناج و سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ساده بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این کوکو را برای شما آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این کوکو اسفناج و سیب زمینی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کوکو , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 5 فروردين 1399

تعبیر خواب کچل شدن

تعبیر خواب کچل شدن، تعبیر دیدن کچل شدن مرد و زن و خود و دیگران در خواب از دید معبران، tabire-khab-kechal-shodan
تعبیر کامل دیدن کچل شدن در خواب چیست؟
تعبیر خواب کچل شدن مرد، زن و فرزند پسر و دختر مجرد + کچل شدن همسر و معشوق و کچل شدن پشت سر دیگران و خود + شوهر و پدر از از نمونه خواب های ما در رابطه با خواب کچل شدن می تواند باشد. در حالت کلی اگر کسی در خواب مشاهده کند که کچل شده است نشانه این است که شما از افزایش سن خود ناراضی هستید و بابت این موضوع نگران هستید. به هر حال ما در ادامه این پست بارونک، کامل ترین تعبیر خواب کچل شدن را از دید معبرین بزرگ تعبیر خواب از جمله امام صادق(ع) محمد بن سیرین، کارل گوستاو یونگ، معبرین غربی و آنلی بیتون آماده کرده ایم و شما در ادامه به راحتی می توانید تعبیر خواب دقیق خود را پیدا کنید. در ادامه با تعبیر دیدن کچل شدن در خواب با وب سایت بارونک همراه باشید.

تعبیر خواب کچل شدن

از دیدگاه کارل گوستاو یونگ اگر در عالم رویا مشاهده کردید که موهای سرتان ریخته است و کچل شده اید نشانه نداشتن اعتماد به نفس است. همچنین این موضوع را یاد آور می شود که شما از بالا رفتن سنتان بسیار ناراضی و نگران هستید. از دیدگاه یونگ کچل شدن در خواب نشانه تواضع، پاکدامنی، فداکاری و ایثار آن شخص است. معبرین غربی در این رابطه می گویند: ریزش مو و کچل شدن در خواب نشانه این است که شما قادر به توانایی کنترل کارهایتان نیستید و انسان احساساتی هستید و آگاهی لازم در مورد برخورد با دیگران را ندارید. همچنین این خواب به معنی این است که شما از افزایش سن خود نگران هستید. شما قدرت لازم را در زندگی واقعی خود ندارید و همیشه نگران از دست دادن زیبایی خود هستید.

تعبیر خواب کچل شدن مرد

محمد بن سیرین در این رابطه می گوید: اگر مردی در خواب مشاهده کند که کچل شده است نشانه این است که از غم و ناراحتی نجات پیدا خواهد کرد.


:: برچسب‌ها: تعبیر خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 5 فروردين 1399

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

چیز کیک شکلاتی، دستور تهیه و پخت چیز کیک شکلاتی خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله
طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه و روکش شکلاتی

چیز کیک شکلاتی جزو دسرهای خوشمزه و لذیذی است که به راحتی تهیه می شود و گزینه مناسبی برای پذیرایی از مهمان است. چیز کیک را می توان هم بر پایه کیک در فر درست کرد هم با بیسکویت پتی بور و بدون فر تهیه کرد که در هر دو صورت خوشمزه است.

این دسر خوشمزه و مجلسی بسیار پرطرفدار است و معروف ترین چیز کیک، چیز کیک شکلاتی بدون فر یا همان یخچالی است که به راحتی و آسانی در منزل تهیه می شود.



:: برچسب‌ها: چیز کیک شکلاتی , چیز کیک , کیک ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 29 اسفند 1398

طرز تهیه نان مربایی

نان مربایی، دستور تهیه و پخت نان مربایی خوشمزه و مجلسی در 
منزل مرحله به مرحله، nane-morabayi
دستور پخت نان مربایی رولتی خوشمزه در منزل

نان مربایی رولتی یا همان نان مارمالادی یکی دیگر از نان های خوشمزه ای است که شما به راحتی می توانید آن را در منزل درست کنید. نان مربایی همانند شیرینی مربایی طرفدارن خاص خودش را دارد و همان طور که از اسم آن مشخص است، وسط این نان را با مارمالاد دلخواه پر می کنند و بعد آن را رولت می کنند.

نان مربایی رولتی طرز تهیه آسانی دارد و ما در این آموزش آشپزی خانگی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم نان مربایی رولتی را آماده کرده ایم و شما با این آموزش ساده آشپزی به آسانی می توانید این نان خوشمزه را در خانه به صورت مرحله به مرحله درست کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه نان ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 15 اسفند 1398

طرز تهیه پیراشکی کرمدار

پیراشکی کرمدار، طرز تهیه و پخت پیراشکی کرم دار قنادی به صورت خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور تهیه پیراشکی کرم دار در قابلمه مرحله به مرحله

پیراشکی کرمدار یکی از شیرینی های خوشمزه و معروفی است که بسیار هم پرطرفدار هست. پیراشکی را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. پیراشکی از دیرباز بین ایرانیان معروف بوده و امروزه با نام دونات معروف شده است. تنها تفاوت پیراشکی کرمدار با دونات این است که دونات ها تو خالی هستند.

پیراشکی کرم دار یا دونات را می توان هم در روغن هم در فر درست کرد و روی دونات ها را می توان ساده یا شکلاتی کرد. شما می توانید این پیراشکی را به صورت گرد یا لوله ای درست کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 12 اسفند 1398

طرز تهیه شیرینی قطاب

شیرینی قطاب، طرز تهیه و پخت شیرینی قطاب خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله، shirini-ghotab
دستور پخت شیرینی قطاب پسته ای و گردویی مرحله به مرحله

قطاب یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانیان است. این شیرینی سنتی که جزو سوغاتی های معروف یزد است، بسیار خوش عطر و خوش طعم است و جزو شیرینی های خشک محسوب می شود. علاوه بر قطاب یزد، قطاب کرمانی نیز معروف است و تنها تفاوت آن با قطاب یزدی در مغز آن است که در قطاب کرمانی به جای بادام از مغز پسته و گردو استفاده می شود.

با نزدیک شدن عید نوروز و دید و بازدید پخت شیرینی های خانگی بسیار دلچسب و لذت بخش می شود. در کنار دیگر شیرینی های خانگی ما به شما پیشنهاد می کنیم این شیرینی قطاب خوشمزه را حتما در عید درست کرده و از مهمانان خود پذیرایی فوق العاده ای داشته باشید.

به هر حال اگر با طرز تهیه شیرینی قطاب آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این شیرینی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این شیرینی قطاب خانگی خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم شیرینی قطاب
تخم مرغ 1 عدد
ماست دو سوم پیمانه
روغن جامد ذوب شده یا کره 2 قاشق غذاخوری
عسل 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 پنس
بکینگ پودر 2 قاشق غذاخوری
آرد  2 الی 3 پیمانه
مواد لازم میانی شیرینی قطاب
گردو 100 گرم
بادام 100 گرم
پسته  100 گرم
فندق  100 گرم
پودر قند  یک چهارم پیمانه
پودر هل  1 قاشق چای خوری
پودر زنجبیل یک دوم قاشق چای خوری
پودر دارچین  یک دوم قاشق چای خوری
مواد لازم برای روی شیرینی قطاب
آرد یک دوم پیمانه
پودر قند  یک دوم پیمانه
مراحل تهیه و پخت شیرینی قطاب

1. برای درست کردن شیرینی قطاب، ابتدا در یک ظرف مناسب تخم مرغ، ماست، روغن، عسل، نمک و بکینگ پودر را خوب با هم مخلوط می کنیم تا مایع یکدست و روانی حاصل شود.

2. سپس آرد الک شده را به آرامی به مواد بالا اضافه می کنیم تا زمانیکه خمیر نرم و مطلوبی حاصل شود. فقط دقت داشته باشید که بیش از حد آرد به خمیر اضافه نکنید، زیرا مانع پف کردن قطاب می شود.

3. حالا خمیر آماده شده را داخل ظرف چرب شده قرار داده و روی ظرف سلفون می کشیم و آن را به مدت 2 ساعت در دمای محیط می گذاریم تا استراحت کند.

4. در ادامه برای مواد میانی شیرینی، مغز دلخواه یا ترکیبی از مغزها را با ادویه جاتی مانند پودر هل، زنجفیل، دارچین و پودرقند داخل آسیاب می ریزیم تا مغزها خرد شده و آماده شوند.

5. سپس خمیر را به قطر نیم سانت روی سطح آرد پاشی شده باز می کنیم و با کاتر گرد شکل، خمیر را در اندازه های 4 یا 5 سانتی قالب می زنیم.

6. بعد از برش دادن خمیر، از مواد میانی در مرکز خمیر قرار داده و خمیر را در دست کاملا جمع می کنیم و به شکل گرد در می آوریم تا هیچ درزی نداشته باشد. این کار را تا تمام شدن همه شیرینی ها ادامه می دهیم.

7. وقتی شیرینی ها آماده شد، آنها را داخل روغن شناور داغ با شعله ملایم سرخ می کنیم. مدام قطاب ها را در روغن حرکت می دهیم و روی آنها با قاشق روغن داغ می ریزیم تا کاملا پف کنند.

8. در انتها آرد و پودر قند الک شده را داخل کاسه ای مخلوط می کنیم و قطاب ها را بلافاصله بعد از سرخ شدن با کفگیر سوراخ دار از از روغن خارج می کنیم و داخل کاسه آرد می اندازیم و تکان می دهیم تا سطح قطاب کاملا با آرد و پودر قند کاور شود.

9. شیرینی های آماده شده را در ظرف می چینیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی قطاب خوشمزه لذت ببرید.

برای دیدن سایر آموزش های شیرینی پزی ما بر روی طرز تهیه شیرینی های خوشمزه کلیک کنید.

نکات پخت شیرینی قطاب

قطاب ساده و بدون مغز

برای تهیه قطاب به صورت ساده و بدون مغز، می توانید خمیر را با کاتر دلخواه برش بزنید و داخل روغن انداخته و مدام روی آنها روغن بپاشید تا کاملا پف کنند و سرخ شود، سپس داخل آرد و پودرقند بیندازید و سرو کنید.


مواد میانی

برای مواد میانی می توانید میزان ادویه جات و پودر قند را بر حسب ذائقه خود تغییر دهید. می توانید مغزها را خرد کنید یا بکوبید که خیلی پودری و ریز نباشند.

برای داشتن قطاب شیرین تر، پودرقند کاور را بیشتر از آرد بریزید.

منبع : baronak.com/9137-shirini-ghotab/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی , شیرینی قطاب , دستور تهیه شیرینی قطاب ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 30 بهمن 1398
.

طرز تهیه سالاد میگو

سالاد میگو، طرز تهیه و پخت سلاد میگو خوشمزه و مجلسی در منزل ، salad migo
دستور تهیه سالاد میگو خوشمزه و رژیمی در منزل

سالاد میگو جزو سالاد های خوشمزه و مقوی است که در سراسر دنیا به خصوص در ایران هم بسیار پرطرفدار است. همانطور که می توانید میگو یک غذای دریایی سالم و سرشار از ویتامین، پروتئین و فسفر است و سالاد میگو به خاطر داشتن میگو خواص فراوانی دارد و می تواند برای یک وعده غذای سبک و مقوی سرو شود.

کسانی که میگو دوست دارند، و می خواهند آن را در طعم متفاوتی غیر از غذا تجربه کنند، پیشنهاد می کنم حتما این سالاد خوشمزه را درست کنند و از طعم متفاوت آن لذت ببرند. سالاد میگو مکزیکی از محبوب ترین سالاد های میگو در جهان می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه سالاد میگو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی خانگی بارونک، دستور تهیه و مواد لازم برای تهیه سالاد میگو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این سالاد میگوی خوشمزه را درست کنید. در ادامه با طرز تهیه سالاد میگو با مجله اینترنتی بارونک همراه باشید.

مواد لازم برای سالاد میگو
میگو پاک ‌شده ۴۰۰ گرم
لیمو ترش بزرگ 1 عدد (چهار قاچ‌شده)
کرفس ریز خردشده یک دوم پیمانه
پیاز قرمز ریز خرد شده ۳ قاشق سوپ خوری
آب لیمو ترش تازه ۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم
سس مایونز یک دوم قاشق سوپ خوری
سس خردل 1 قاشق چای خوری
شوید تازه و خرد شده 3 قاشق سوپ خوری
آب یخ 1 کاسه متوسط
مراحل تهیه سالاد میگو

1. برای درست کردن سالاد میگو، ابتدا در یک قابلمه مقداری آب و نمک می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید. مقدار آب باید به قدری باشد که میگوها در آن شناور شوند، نه بیشتر از آن.

2. سپس لیمو ترش را 4 قاچ کرده و به آب در حال جوشیدن اضافه می کنیم و پس از چند ثانیه میگوها را هم داخل قابلمه می ریزیم. صبر می کنیم تا میگوها حدود 2 الی 3 دقیقه در آب بجوشد تا زمانی که صورتی ‌رنگ شوند.

3. بعد از 3 دقیقه جوشیدن، میگوها را آبکش کرده و بلافاصله در کاسه آب یخ می ریزیم. این کار روند پخت میگو را متوقف می‌کند، چون اگر زیاد بپزد، میگوها سفت و بدطعم خواهد شد. پس از یک دقیقه میگوها را دوباره آبکش می کنیم.

4. در ادامه بقیه مواد سالاد شامل کرفس + پیاز + آب لیمو ترش + نمک + فلفل + سس مایونز + سس خردل + شوید تازه را با هم مخلوط می کنیم تا سس سالاد آماده شود. حالا در یک کاسه مناسب، میگوها را هم به مواد آماده شده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا سالاد یکدست شود.

5. سالاد آماده شده را می توانید بلافاصله سرو کنید یا در صورت تمایل روی ظرف را سلفون کشیده و سالاد را تا یک روز در یخچال نگهداری کنید. امیدواریم از خوردن این سالاد میگوی خوشمزه و مقوی لذت ببرید.

منبع 

 



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه سالاد , سالاد میگو ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 28 بهمن 1398
.

طرز تهیه شیرینی زنجبیل

شیرینی زنجبیل، آموزش کامل طرز تهیه و پخت شیرینی زنجبیل خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله، shirini-zanjabil
دستور پخت شیرینی زنجبیل به روشی خوشمزه و مرحله به مرحله

شیرینی زنجبیل از آن دسته شیرینی هایی می باشد که خیلی راحت و بدون دردسر درست می شود و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را برای عید نوروز هم درست کنید. همچنین شما می توانید شیرینی زنجبیل را در کنار چایی به عنوان یک عصرانه عالی هم سرو کنید.

شیرینی زنجبیل شهرهای قزوین، ماکو، خراسان جنوبی و بیرجند در ایران مشهور می باشد و اگر شما این شیرینی را مطابق این دستور شیرینی پزی درست کنید، شیرینی زنجبیل نرم و خوشمزه ای خواهید داشت. برای دیدن سایر آموزش های شیرینی پزی بارونک بر روی طرز تهیه شیرینی خانگی کلیک کنید.

من برای این شیرینی، زنجبیل خیلی کم ریختم و از مهمان های خود با این شیرینی در کنار چایی پذیرایی کردم. جالب است کسی هم متوجه نشد چه نوع شیرینی می باشد. با مواد لازم گفته شده در این آموزش شیرینی پزی، شما می توانید تعداد 50 تا 60 عدد شیرینی زنجبیل درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شیرینی زنجبیل آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شیرینی زنجبیل را آماده کرده ایم و شما با این آموزش شیرینی پزی به تنهایی در خانه می توانید شیرینی زنجبیل خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم شیرینی زنجبیل
روغن جامد ۱۲۵ گرم - تقریبا نصف لیوان
پودر قند ۸۰ گرم - نصف لیوان
آرد سفید تقریبا ۲۲۵ گرم - یک و نیم لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
زنجبیل یک قاشق چای خوری
مراحل تهیه و پخت شیرینی زنجبیل

1. برای درست کردن شیرینی زنجبیل در خانه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. نکته ی دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که من در پخت این شیرینی از نصف روغن قنادی و نصف روغن حیوانی استفاده کردم. البته شما به جای روغن صاف می توانید از روغن جامد هم استفاده کنید. از کره نمی توانید استفاده کنید.

2. برای شروع پودر قند و آرد را الک می کنیم. روغن و پودر قند را در یک کاسه با همزن به مدت سه تا چهار دقیقه هم می زنیم. سپس تخم مرغ را اضافه می کنیم و پس از یک دقیقه هم زدن زنجبیل را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم.

3. در ادامه آرد را به تدریج و به آرامی اضافه می کنیم و با نوک انگشت خمیر را جمع می کنیم. توجه کنید میزان گفته شده آرد تقریبی است و باید به اندازه ای اضافه کنید تا خمیر چسبندگی نداشته باشد و خمیر نرم و لطیفی داشته باشیم اگر زیاد بریزید لطافت خمیر از دست می رود.

4. در این مرحله خمیر را به مدت 20 تا 30 دقیقه استراحت می دهیم. پس از استراحت خمیر، آن را بین دو تا کیسه فریزر پهن می کنیم و با استفاده از وردنه آن را به قطر 3 میلی متر باز می کنیم.

5. حالا با استفاده از قالب دلخواه خود، شروع به قالب زدن می کنیم و یکی یکی شیرینی ها را داخل سینی فر می چنیم. بعد از اینکه کار قالب زدن تمام شد، روی شیرینی را با استفاده از مخلوط زرده تخم و زعفران رومال می کنیم. البته من کمی هم خرفه روش ریختم.

6. در این مرحله سینی حاوی شیرینی های زنجبیل را داخل فر گرم شده با دمای 160 درجه سانتی گراد به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزد. پس از اینکه از پخت شیرینی ها مطمئن شدیم، سینی را از فر بیرون می آوریم و بعد از اینکه شیرینی ها کمی خنک شد، آن ها را از فر بیرون می آوریم.

7. توجه کنید برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل با دمای گفته شده روشن کنید. امیدواریم از خوردن این شیرینی های زنجبیل خانگی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی های زنجبیل
شیرینی زنجبیل بدون فر

در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید این شیرینی را داخل فر دست ساز هم درست کنید. مدت ماندگاری این شیرینی یک ماه می باشد. البته برای این کار باید شیرینی ها را در ظرف درب بسته و در محیط خنک نگهداری کنید.

منبع : baronak.com/9050-shirini-zanjabil/


:: برچسب‌ها: آموزش شیرینی پزی , طرز تهیه شیرینی , طرز تهیه شیرینی زنجبیل خانگی خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 24 بهمن 1398
.

طرز تهیه کیک سیب و هویج

کیک سیب و هویج، آموزش کامل طرز تهیه و پخت کیک سیب و هویج خوشمزه و مجلسی در منزل، cake sib havij
دستور پخت کیک سیب و هویج و گردو در منزل
کیک سیب و هویج و گردو از کیک های میوه ای خوشمزه و ساده ای است و طرز تهیه آن بسیار ساده است. البته گردوی این کیک کاملا اختیاری است و در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید. به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک سیب و هویج آشنایی ندارید و تا به امروز این کیک خوشمزه را درست کنید پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده این کیک فوق العاده خوشمزه را درست کنید. با این آموزش پخت کیک بارونک، شما به تنهایی در منزل می توانید کیک سیب و هویج و گردوی خوشمزه درست کنید. در ادامه با دستور پخت کیک سیب و هویج با مجله اینترنتی بارونک همراه باشید.
مواد لازم کیک سیب و هویج
آرد 2 پیمانه
بیکینگ پودر یک و نیم قاشق چایخوری
جوش شیرین نصف قاشق چایخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری
شکر 1 تا یک و نیم پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
روغن 1 پیمانه
گردو نگینی در صورت تمایل سه چهارم پیمانه
هویج ریز رنده شده 1 و نیم پیمانه
سیب پوست کنده و نگینی شده یک و نیم پیمانه
نکات قبل از پخت کیک سیب و هویج
اگر می خواهید کیک خوش بافت و سبک داشته باشید توصیه می کنم جوش شیرین را حذف نکنید. اما اگر به هر دلیلی منع استفاده جوش شیرین دارید، می توانید به جای آن یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر اضافه کنید. یعنی جمعاً دو و نیم قاشق چایخوری بیکینگ پودر. نکته دیگه ای که باید در پخت این کیک رعایت کنید این است که به هیچ وجه موقع پیمانه کردن سیب و هویج، آن ها را داخل پیمانه فشرده نکنید. قاشق قاشق از سیب و هویج در پیمانه بریزید تا به اندازه گفته شده برسد.
مراحل تهیه و پخت کیک سیب و هویج
1. برای درست کردن کیک سیب و هویج خوشمزه در منزل ابتدا همه مواد را از یک ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. همچنین فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید از فر برقی یا توستر استفاده کنید. در این صورت دما را روی 160 درجه سانتی گراد بگذارید. 2. برای شروع آرد + بیکینگ پودر + جوش شیرین + دارچین را در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم. 3. در این مرحله در یک کاسه تخم مرغ + وانیل + شکر را می ریزیم و با دور تند همزن به مدت 7 دقیقه هم می زنیم تا سبک و روشن شود. سپس روغن را اضافه می کنیم و دوباره به مدت یک دقیقه دیگر با همزن هم می زنیم. 4. در ادامه مخلوط آرد و گردو را در صورت تمایل به تدریج و در سه مرحله اضافه می کنیم و با لیسک آرام آرام مخلوط می کنیم. در انتها سیب و هویج را اضافه می کنیم و خیلی آرام همه مواد را باهم مخلوط می کنیم. 5. ما برای این کیک به یک قالب گرد میان تهی 30 سانتی یا گرد 27 سانتی یا مستطیل 20*30 نیاز داریم. پس از اینکه قالب مورد دلخواه خود را آماده کردید، آن را چرب و آرد پاشی بکنید. توجه کنید برای کیک های میوه ای بهتر است برای بهتر پخته شدن مغز کیک از قالب میان تهی استفاده کنید. همچنین دقت کنید اگر از قالبی با سایز کوچکتر استفاده کنید، کیک تان خمیر خواهد شد. 6. حالا مایه آماده شده کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد آن را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 60 دقیقه قرار می دهیم تا کیک بپزد. توجه کنید زمان گفته شده کیک تقریبی است و بسته به فر شما ممکن است کم یا زیاد شود. 7. برای اطمینان از پخت کیک، خلال دندان تمیز را داخل کیک فرو می بریم اگر تمیز بیرون آمد کیک ما به طور کامل پخته است و آماده است. امیدواریم از خوردن این کیک سیب و هویج و دارچین خوشمزه لذت ببرید. منبع : baronak.com/9065-cake-sib-havij/


:: برچسب‌ها: آموزش شیرینی پزی , طرز تهیه کیک , کیک سیب و هویج ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 24 بهمن 1398
.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری، آموزش کامل طرز تهیه و پخت سیب زمینی تنوری در خانه، sibzamini tanori
دستور پخت سیب زمینی تنوری مرحله به مرحله

سیب زمینی تنوری از جمله غذاهای خوشمزه و ساده ای است که با سیب زمینی درست می شود. سیب زمینی تنوری را بدون شک همه دوست دارند و امروزه نام آن به عنوان یک غذای ساده در منوی هر رستوران و فست فودی دیده می شود.

درست است سیب زمینی تنوری را باید در تنور پخت اما به دلیل خوشمزه بودن این غذا و همچنین به دلیل اینکه خیلی از ما به تنور دسترسی نداریم برای همین آشپزهای ایرانی دستور پخت سیب زمینی تنوری را در فر، توستر، مایکروفر و حتی قابلمه نوشته اند تا شما بتوانید همچنان این غذای خوشمزه را در برنامه غذای خود داشته باشید.

البته در صورت تمایل با سیب زمینی می توانید غذاهای خوشمزه دیگری نظیر سوفله سیب زمینی، رولت سیب زمینی، کوکو سیب زمینی، املت سیب زمینی، نان سیب زمینی، سالاد سیب زمینی و سیب زمینی سرخ کرده درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سیب زمینی تنوری آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی خانگی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سیب زمینی تنوری را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل بتوانید این غذای خوشمزه و عالی را درست کنید.

مواد لازم سیب زمینی تنوری
سیب زمینی یک کیلوگرم
روغن زیتون دو تا سه قاشق غذاخوری
فلفل قرمز به مقدار دلخواه
پودر پاپریکا مقدار کمی
پودر سیر مقدار کمی
آویشن مقدار کمی
پودر پیاز مقدار کمی
نمک به میزان نیاز
مراحل تهیه و پخت سیب زمینی تنوری

1. برای این کار ابتدا پوست سیب زمینی ها را با دست و یا با یک برس به خوبی می شوییم. سپس سیب زمینی ها را به دو یا چهار قسمت مساوی برش می زنیم و بعد آن ها را در یک ظرف آب سرد می ریزیم و صبر می کنیم تا نشاسته اضافی آن ها گرفته شود.

2. پس از چند دقیقه سیب زمینی ها را دو تا سه مرتبه می شوییم و بعد آبکش می کنیم و در یک کاسه می ریزیم. سپس سیب زمینی ها را مزه دار می کنیم. برای این کار مقداری روغن زیتون یا روغن معمولی + کمی فلفل قرمز + پودر پاپریکا + پودر سیر + پودر پیاز + آویشن + نمک اضافه می کنیم و سیب زمینی ها را به خوبی با این مواد آغشته می کنیم. پودر پیاز را از عطاری ها می توانید تهیه کنید.

3. برای پخت این سیب زمینی ها به یک ظرف که گنجایش داشته باشد نیاز داریم. توجه کنید اگر از ظرف تفلون استفاده می کنید فقط چرب کردن کافی است اما اگر از ظرف یا سینی دیگه ای استفاده می کنید بهتر است برای جلوگیری از چسبیدن سیب زمینی ها به ظرف، کف ظرف خود کاغذ روغنی بیندازید و بعد کاغذ روغنی را هم چرب کنید.

4. پس از آماده کردن ظرف، کف سیب زمینی ها را به صورت یک ردیف می چنیم. توجه کنید بهتر است سیب زمینی ها را حتما در یک ردیف بچینید تا خوب و کامل پخته شوند. نیازی به فویل کردن نیست. حالا ظرف سیب زمینی ها را در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا پخته شوند. توجه کنید بسته به نوع فر شما زمان پخت از یک ساعت تا یک و نیم ساعت متفاوت می باشد. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

5. بهتر است سیب زمینی ها را چند وقت یک بار تست کنید و هر وقت یک طرف شان پخته شد، طرف دیگر آن ها را برگردانید تا طرف دیگر هم به خوبی پخته و برشته شود.

6. بعد از پخت کامل سیب زمینی ها آن ها را از فر بیرون می آوریم و با مقداری جعفری ساطوری خرد شده و کمی پنیر پارمزان روی آن ها می پاشیم و با سس قرمز یا  سس مایونز و یا هر سس دیگری که دوست داشته باشید سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سیب زمینی های تنوری خوشمزه و رستورانی لذت ببرید.

نکات پخت سیب زمینی تنوری

نوع سیب زمینی

برای اینکه سیب زمینی تنوری خوشمزه و خوش طعمی داشته باشیم بهتر است سیب زمینی هایی که پوست یکنواخت و سالمی دارند انتخاب کنید. همچنین پیشنهاد می کنم مثل من پوست سیب زمینی ها را نگیرید. چون که پوست سیب زمینی برشتگی و طعم خاصی در زمان پخت به سیب زمینی می دهد. البته در صورتی که مایل به این کار نباشید می توانید پوست سیب زمینی ها را بگیرید.

پخت کامل سیب زمینی ها

توجه کنید برای پخت کامل سیب زمینی ها می توانید آن ها را قبل از مزه دار کردن به مدت 3 دقیقه داخل آب در حال جوش بیندازید و بعد آن ها را آبکش و مزه دار کنید. ولی معمولا نیازی به این کار نیست و اگر برش های شما زیاد ضخیم نباشد، سیب زمینی ها به خوبی در فر می پزند و برشته می شوند.

پخت سیب زمینی تنوری در فر برقی یا توستر

اگر به هر دلیلی به فر دسترسی نداشته باشید، می توانید سیب زمینی ها را در فر برقی یا توستر بپزید. برای این کار دما را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

منبع : baronak.com/9015-sibzamini-tanori/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه سیب زمینی تنوری , سیب زمینی , دستور پخت سیب زمینی تنوری ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 20 بهمن 1398
.

طرز تهیه کله جوش

کله جوش، آموزش طرز تهیه و پخت کله جوش خوشمزه و مجلسی در منزل، kale-josh
دستور پخت کله جوش

کله جوش جزو غذاهای سنتی و قدیمی ایرانیان است که در هر منطقه ای به روش متفاوتی طبخ می شود. کله جوش یک غذای مقوی است و طبع گرم و خشک دارد. این غذای خوشمزه که با کشک گردو و سبزیجات درست می شود خواص فراوانی دارد. از جمله مهمترین خواص آن، جلوگیری از پوکی استخوان، خون ساز، ملین و تقویت کننده گوارش می باشد.

کله جوش را امروزه در برخی از شهرهای ایران با مواد مختلفی نظیر برنج، لپه و ماست درست می کنند و کله جوش در برخی از شهرهای ایران نظیر اردبیل، زنجان، اراک و سبزوار به نسبت شهرهای دیگر بیشتر طبخ می شود و کله جوش این شهرها در ایران معروف است.

به هر حال اگر با طرز تهیه کله جوش آشنایی ندارید ما در این آموزش ساده آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه کله جوش را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به را حتی در منزل این کله جوش خوشمزه و سنتی را درست کنید.

مواد لازم برای کله جوش
گوشت چرخ کرده 300 گرم
گردو 10 عدد
کشک 200 گرم
آرد 2 قاشق غذاخوری
پیاز متوسط 2 عدد
نعنا خشک 2 قاشق غذاخوری
آب 4 لیوان
زردچوبه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
مراحل تهیه و پخت کله جوش

1. برای درست کردن کله جوش، ابتدا پیازها را پوست می گیریم و خلالی خرد می کنیم. بعد داخل یک قابلمه مقداری روغن می ریزیم و پیازهای خلالی شده را درآن تفت می دهیم تا طلایی و نرم شود.

2. سپس مغز گردوها را خرد می کنیم و به پیاز داغ اضافه می کنیم، کمی آن را با پیاز تفت می دهیم تا گردوها نیز نرم شود و بعد ادویه را هم به آن اضافه می کنیم.

3. حالا کشک را با مقدای آب و 2 قاشق آرد حل می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم .

4 .در ادامه گوشت چرخ کرده را درون کاسه ای می ریزیم و به مقدارلازم نمک و فلفل به آن می زنیم و خوب با دست گوشت را ورز می دهیم.

5. وقتی گوشت را به خوبی ورز دادیم، با دست گلوله های کوچک و قلقلی درست می کنیم و بعد آنها را در یک تابه با مقداری روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

6. پس از اینکه آب قابلمه به جوش آمد، گوشت قلقلی ها را به آرامی به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت ها خوب بپزد و کله جوش جا بیفتد.

7. در انتهای پخت نعنا خشک را هم به کله جوش اضافه می کنیم و بعد از 10 دقیقه جوشیدن حرارت را خاموش می کنیم. امیدواریم از خوردن این کله جوش خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/9001-kale-josh/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه کله جوش , کله جوش ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 18 بهمن 1398
.

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

شیرینی پفکی گردویی، طرز تهیه و پخت شیرینی پفکی گردویی خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور پخت شیرینی پفکی خانگی به سبک و روش تبریزی در منزل

شیرینی پفکی یا همان پیچ انگشتی یکی از شیرینی های خوشمزه و معروفی است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد. همانطور که می دانید هر کدام از شیرینی های خوشمزه متعلق به یک شهر یا استان است و اصالت شیرینی پیچ انگشتی هم متعلق به شهر تبریز است.

درست کردن این شیرینی بسیار راحت و کم هزینه است و در کمترین زمان آماده می شود. این شیرینی فوق العاده را می توانید در عید نوروز به راحتی در منزل درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

به هر حال، اگر با طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی آشنایی ندارید، ما در این آموزش طرز تهیه انواع شیرینی خانگی خوشمزه در بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این شیرینی خوشمزه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این شیرینی را درست کنید.

در ادامه با طرز تهیه و درست کردن شیرینی پفکی گردویی با وب سایت بارونک همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پفکی گردویی
زرده تخم مرغ  6 عدد
پودر قند  2 پیمانه
  گردو خرد شده 150 گرم
وانیل  1 قاشق چای خوری
پودر پسته برای تزئین به میزان دلخواه
مراحل تهیه شیرینی پفکی گردویی

1. برای درست کردن شیرینی پفکی خوشمزه، ابتدا زرده تخم مرغ ها را جدا می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. بعد وانیل و پودر قند را هم به کاسه اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن آنقدر می زنیم تا زرده ها کرم رنگ و کشدار شوند.

2. بعد از اینکه مخلوط ما سفت شد، گردوهای خرد شده را هم به آن اضافه کرده و با قاشق هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند.

3. حالا حدود 20 دقیقه قبل از پخت، فر را با درجه 180 درجه روشن می کنیم تا گرم شود.

4. در ادامه داخل سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و از مخلوط شیرینی آماده شده، در اندازه های قاشق مرباخوری برمی داریم و روی کاغذ روغنی می ریزیم.

5. در انتها هم برای تزیین روی شیرینی ها، مقداری پودر پسته روی شیرینی ها می ریزیم و سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و دمای فر را روی 150 درجه به مدت 5 دقیقه تنظیم می کنیم.

6. بعد از 5 دقیقه شیرینی های پفکی گردویی آماده است. امیدواریم از خوردن این شیرینی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی پفکی گردویی

نحوه چیدمان شیرینی ها در سینی فر

توجه داشته باشید برای پخت بهتر شیرینی های پفکی بهتر است آن ها را فقط در دو طرف سینی بذارید نه وسط سینی.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی , شیرینی پفکی , شیرینی گردویی , شیرینی پفکی گردویی ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 1 بهمن 1398
.

طرز تهیه نان سبزیجات

نان سبزیجات ، دستور پخت نان سبزیجات خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور پخت نان سبزیجات خانگی

نان سبزیجات یکی دیگر از انواع نان های سنتی و خوشمزه ای است که هنوز هم طرفداران بی شماری دارد و در بسیاری از شهرها به صورت محلی و سنتی درست می شود و واقعا طعم و مزه آن عالی است.

شاید شما هم مثل من دوست دارید طرز تهیه انواع نان های سنتی و مدرن را یاد بگیرید و آن ها را به صورت خانگی درست کنید. در این صورت من امروز برای شما پخت نان سبزیجات را پیشنهاد می کنم و شما می توانید این نان خوشمزه را در صبحانه یا به عنوان عصرانه مقوی سرو کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه نان سبزیجات آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مرحله به مرحله بارونک، مواد لازم و دستور تهیه نان سبزیجات را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این نان سبزیجات خوشمزه را درست کنید.در ادامه با دستور پخت نان سبزیجات با وب سایت اینترنتی بارونک همراه باشید.

مواد لازم نان سبزیجات
آرد نان (سبوس دار) 2 پیمانه
خمیر مایه 1 قاشق چای خوری
شکر یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
کره 2 قاشق غذاخوری
شیر گرم یک دوم پیمانه
گشنیز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای روی نان
ساقه پیازچه 3 الی 4 قاشق غذاخوری
گشنیز 1 قاشق غذاخوری
جعفری 1 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری به دمای محیط رسیده
تخم مرغ 1 عدد به دمای محیط رسیده
نمک و فلفل به مقدار کم
مراحل تهیه و پخت نان سبزیجات

1. برای شروع، ابتدا در یک ظرف آرد، خمیر مایه، شکر و نمک را خوب باهم مخلوط می کنیم. بعد گشنیز و جعفری خرد شده را به همراه کره آب شده به مواد بالا اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم.

2. سپس شیر گرم را کم کم به مواد اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا یک خمیر صاف و یکدست به دست بیاید. خمیر آماده شده را در جای گرم می گذاریم و صبر می کنیم تا خمیر استراحت کند و حجم آن دو برابر شود.

3. بعد از استراحت خمیر را به 6 یا 8 قسمت تقسیم کرده و بعد خمیر را به صورت چونه های بیضی شکل درمی آوریم و روی سینی فر که کف آن کاغذ آلومینیوم پهن شده، می چینیم.

4. بعد از چیدن همه خمیر ها روی سینی، با دست کمی روی نان را فشار می دهیم تا کمی پهن شود. سپس یک شکاف نه چندان عمیق از بالا به سمت پایین در وسط نان ها ایجاد می کنیم.

5. در انتها روی نان ها را می پوشانیم و 20 دقیقه صبر می کنیم تا نان ها استراحت کند. فر را روی 180 درجه روشن می کنیم تا گرم شود.

6. حالا برای مواد میانی نان ها کره نرم شده را خوب با قاشق هم می زنیم تا یکدست شود. بعد تخم مرغ را در ظرف دیگری هم زده و نصف آن را به کره اضافه می کنیم. در آخر گشنیز و جعفری خرد شده، نمک و فلفل را هم اضافه کرده و خوب مواد را هم می زنیم تا یکدست شود.

7. بعد از 20 دقیقه استراحت، از مواد آماده شده در وسط خمیرها را که کمی باز شده می ریزیم و روی نان ها را با نصفه دیگر تخم مرغ رومال می کنیم وسینی نان را به مدت 20 دقیقه در فر می گذاریم تا پخته شود. امیدواریم از خوردن این نان سبزیجات خوشمزه و عالی لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8909-name-sabzijat/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه نان , نان سبزیجات ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 18 دی 1398
.

طرز تهیه پای آناناس

پای آناناس، دستور تهیه و درست کردن پای آناناس خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله، paye-ananas
دستور پخت شیرینی پای آناناس ساده و خوشمزه در منزل

پای آناناس جزو شیرینی های معروف و خوشمزه ای است که از قدیم تا به امروز بسیار پرطرفدار بوده است. این شیرینی خشک همانطور که از نامش پیداست، از آناناس درست می شود و طعم فوق العاده عالی دارد. کسانی که آناناس دوست دارند، می توانند این پای آناناس خوشمزه را درست کنند و از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرند.

به هر حال اگر با طرز تهیه پای آناناس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه پای آناناس را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این پای آناناس خوشمزه را درست کنید.

 

مواد لازم پای آناناس
تخم مرغ ۴ عدد
کره ۱۰۰ گرم
شکر  ۲۰۰ گرم
روغن مایع  ۸۰ گرم
آرد قنادی  ۲۰۰ گرم
وانیل  یک چهارم قاشق چای خوری
بکینگ پودر  1 قاشق چای خوری
نشاسته ذرت  1 قاشق سوپ خوری
پودر نارگیل  4 قاشق غذاخوری
شیر  یک چهارم پیمانه
آب کمپوت آناناس  یک چهارم پیمانه
کمپوت آناناس  1 قوطی
مراحل تهیه پای آناناس

1. برای شروع، ابتدا آرد، بکینگ پودر و نشاسته ذرت را سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم. سپس قالب های پای را داخل سینی فر می چینیم و کپسول مخصوص پای را داخل قالب ها قرار می دهیم.

2. بعد حلقه های آناناس را به صورت نیم دایره برش می دهیم و کنار می گذاریم.

3. حالا در یک ظرف کره، شکر و روغن مایع را با همزن خوب می زنیم تا کرم رنگ و لطیف شود. وانیل را هم اضافه کرده و هم می زنیم. بعد تخم مرغ ها را هم دانه دانه به مواد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

4.در ادامه پودر نارگیل، شیر و آب آناناس را کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک یا دور کند همرن خوب مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

5. در انتها مخلوط آرد، بکینگ پودر و نشاسته ذرت الک شده را طی سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و با کمک لیسک مواد را به شکل دورانی و در یک جهت هم می زنیم.

6. وقتی که مواد لطیف و یک دستی به دست آمد، از مواد داخل قالب ها که از قبل کپسول گذاشته بودیم می ریزیم. برای اینکار بهتراست از ملاقه استفاده کنید تا همه شیرینی ها یک اندازه در بیاید.

7. دقت داشته باشید که قالب ها را خیلی پر نکنید. بهتر است سر قالبها کمی خالی باشد در آخر هم یک برش آناناس روی هر کدام از پای ها قرار می دهیم و سینی قالبها را به مدت نیم ساعت داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار می دهیم تا پای ها بپزد و آماده شود.

منبع : baronak.com/8878-paye-ananas/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی , پای آناناس , شیرینی پای آناناس , دستور پخت پای آناناس ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 10 دی 1398
.

طرز تهیه کیک کشمشی

کیک کشمشی ، طرز تهیه و پخت کیک کشمشی و گردویی خوشمزه و مجلسی در خانه، cake-keshmeshi
دستور پخت کیک کشمشی و گردویی خوشمزه در منزل

کیک کشمشی همانند شیرینی کشمشی از کیک های قدیمی و سنتی پرطرفدار در کشور ما می باشد و هنوز هم طرفدارن خاص خودش را دارد. دستور پخت کیک کشمشی همانند کیک های ساده است اما با این تفاوت که در پخت این کیک از کشمش و گردو به عنوان مواد میانی استفاده می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک کشمشی آشنایی ندارید، ما در این آموزش کیک پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک کشمشی را آماده کرده ایم تا شما با استفاده از این آموزش طرز تهیه کیک بتوانید کیک کشمشی را به صورت خوشمزه و خانگی و مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

در ادامه با طرز تهیه کیک کشمشی با سایت آشپزی بارونک همراه باشید.

مواد لازم کیک کشمشی
آرد 2 پیمانه
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک   1 پنس
تخم مرغ 3 عدد
وانیل یک چهام قاشق چایخوری
شکر 1 پیمانه
روغن سه چهارم پیمانه
ماست  سه چهارم پیمانه
کشمش نصف لیوان یا به میزان دلخواه
گردو نصف لیوان یا به میزان دلخواه
مراحل تهیه کیک کشمشی


1. برای درست کردن کیک کشمشی خوشمزه در منزل ابتدا در یک ظرف مناسب 2 پیمانه آرد + 2 قاشق چایخوری بکینگ پودر + 1 پنس نمک را به وسیله همزن دستی مخلوط می کنیم. پس از مخلوط کردن مخلوط آرد را 3 بار الک می کنیم و بعد آن را کنار می گذاریم.

2. سپس در یک ظرف دیگر 3 عدد تخم مرغ + یک چهارم قاشق چایخوری وانیل + 1 پیمانه شکر را به وسیله همزن برقی به مدت 7 دقیقه هم می زنیم تا سبک و روشن شود.

3. در ادامه سه چهارم پیمانه روغن اضافه می کنیم و این بار با همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم می زنیم. سپس سه چهارم پیمانه ماست اضافه می کنیم و دوباره به مدت 1 دقیقه هم می زنیم تا همه مواد در هم حل شوند.

4. در این مرحله مخلوط آرد درست شده در مرحله یک را به همراه کشمش و گردو به تدریج و در سه مرحله اضافه می کنیم و به وسیله لیسک مواد را هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند. هم اکنون مایه کیک کشمشی ما آماده پخت است.

5. برای پخت این کیک نیاز به یک قالب گرد 23 سانتی و یا قالب مستطیلی به طول 23 و عرض 13 نیاز داریم. پس از اینکه قالب را آماده کردیم کف آن را با روغن چرب می کنیم. من برای این کار از روغن مخصوص جدا کردن کیک از قالب استفاده می کنم.

6. حالا مایه کیک آماده شده را داخل قالب می ریزیم و بعد قالب را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 60 دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. برای پخت این کیک با فر برقی یا توستر دمای آن را 160 درجه سانتی گراد بگذارید.

7. برای اطمینان از پخت کیک می توانید چوب خلال تمیز را داخل کیک فرو ببرید اگر چوب خلال تمیز بیرون آمد، کیک کشمشی شما به طور کامل پخته است.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کیک , کیک , کیک کشمشی , دستور پخت کیک کشمشی ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 7 دی 1398
.

طرز تهیه پودینگ موز

پودینگ موز ، طرز تهیه و پخت پودینگ موز و بیسکویت خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور تهیه پودینگ موز خوشمزه با بیسکویت مرحله به مرحله

پودینگ موز از جمله دسرهای خوشمزه و عالی است که بسیار هم پرطرفدار و مجلسی است. همانطور که می دانید پودینگ ها را می توان به راحتی در منزل درست کرد و از مهمانان خود پذیرایی کرد. پودینگ را می توان در انواع مختلف و با مواد مختلفی درست کرد، از جمله پودینگ شکلاتی، وانیلی، میوه ای و ... برای خوشمزه تر شدن پودینگ برخی ها آن را با بیسکوییت پتی بور هم درست می کنند که بسیار خوشمزه می شود. برای دیدن سایر آموزش های طرز تهیه دسر اینجا کلیک کنید. به هر حال اگر با طرز تهیه پودینگ موز آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه پودینگ موز را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این پودینگ موز خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید. در ادامه با طرز تهیه پودینگ موز با وب سایت بارونک همراه باشید.

طرز تهیه پودینگ شکلاتی قالبی
طرز تهیه پودینگ شکلاتی قالبی
پودینگ شکلاتی جزو دسرهای خوشمزه و بسیار هم پرطرفدار است ...
مواد لازم تهیه پودینگ موز
شیر 1 لیتر
زرده تخم مرغ 2 عدد
شکر 1 استکان (70 گرم)
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
زردچوبه 2 قاشق چای خوری
آرد 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1 پاکت 5 گرمی
بیسکوییت bebe یا بیسکوییت سبوس دار به میزان لازم
موز به میزان لازم
خامه به میزان لازم
ترافل رنگی به میزان لازم
مراحل تهیه پودینگ موز

1. برای شروع، ابتدا شیر، زرده تخم مرغ، شکر، نشاسته ذرت، زردچوبه، آرد و وانیل را در یک قابلمه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم. 2. قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم و مدام با قاشق هم می زنیم تا به جوش بیاید و قوام بگیرد. موقع جوشیدن دقت داشته باشید که مواد ته نگیرد.

طرز تهیه پودینگ توت فرنگی خوشمزه با شیر
طرز تهیه پودینگ توت فرنگی خوشمزه با شیر
پودینگ توت فرنگی یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایتالیایی می باشد و هم ...

وقتی که مواد به جوش آمد و مانند فرنی غلیظ شد، آن را از روی حرارت برمی داریم تا کمی خنک شود. سپس از پودینگ خنک شده درنصفی از لیوان یا جام های پذیرایی می ریزیم. 3. بعد بیسکوییت ها را خرد کرده و موز را حلقه می کنیم و از هر کدام مقداری روی پودینگ ها می ریزیم. سپس نصف دیگر لیوان ها هم دوباره پودینگ می ریزیم تا لیوان ها پر شود. 4. در انتها هم روی پودینگ را با خامه یا ترافل رنگی تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این پودینگ موز خوشمزه لذت ببرید. منبع : baronak.com/8858-pudding-moz/  



:: برچسب‌ها: طرز تهیه دسر , آموزش آشپزی , پودینگ موز , طرز تهیه پودینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 19 آذر 1398
.

طرز تهیه اشترودل گوشت

اشترودل گوشت، آموزش طرز تهیه و درست کردن اشترودل گوشت خوشمزه در منزل ، eshtrodel gosht
دستور تهیه اشترول گوشت خوشمزه در منزل

اشترودل گوشت و قارچ یکی از غذاهای خوشمزه و سبکی است که به راحتی قابل تهیه است. اشترودل یک غذای اتریشی محسوب می شود و می توان آن را با مرغ، قارچ، گوشت و یا هر مواد میانی دیگر هم درست کرد. اشترودل را می توان به عنوان غذا یا میان وعده سرو کرد.

اشترودل از غذاهای دلخواه و پرطرفدار در بین کودکان و نوجوانان است. ما در این آموزش دستور تهیه اشترودل گوشت و قارچ را برای شما آماده کرده ایم.

به هر حال اگر با طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه اشترودل را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این اشترودل گوشت و قارچ خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد میانی برای تهیه اشترودل گوشت و قارچ
گوشت چرخ کرده 400 گرم
پیاز 1 عدد
قارچ 300 گرم
فلفل دلمه ای خرد شده 2 قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
ادویه به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه خمیر اشترودل
تخم مرغ ١ عدد
شكر قاشق چای خوری
شیر ولرم ۱ لیوان
آرد ٤ ليوان سر خالي
روغن ۶ قاشق غذاخوری
پودر خمیر مایه ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق مرباخوری
پودر سير ١ قاشق چای خوری
مواد رومال
زرده تخم مرغ ١عدد
زعفران دم كرده نصف استكان
روغن ١ قاشق غذاخوری
دستور تهيه و پخت اشترودل گوشت و قارچ

1. برای درست کردن اشترول گوشت، اول از همه شیر ولرم را با شكر مخلوط می کنیم و بعد پودر خمیر مایه را روی آن می پاشیم و کنار می گذاریم تا مخمر عمل بیاید. حدودا 6 دقيقه زمان می برد تا آماده شود.

2. سپس تخم مرغ، نمک و روغن را داخل کاسه مخلوط می کنیم، بعد مخمر عمل آمده را اضافه کرده و خوب مخلوط مي كنيم. بعد هم آرد و پودر سير را روی مواد الک می کنیم.

3. دقت کنید که آرد را تا جایی اضافه می کنیم که خمیر به دستمان نچسبد. اگر با دستگاه خمير زن كار می كنيد، حدود 5 دقیقه با دور كند ورز بدهید، اما اگر با دست ورز می دهید، حدود يك ربع زمان نياز هست تا حسابی ورز داده شود.

4. بعد از ورز دادن، خمیر را جمع می کنیم و کف ظرف را کمی چرب می کنیم و خمیر را داخل ظرف می گذاریم و روی آن را با سلفون می پوشانیم و یک ساعت در محیط آشپزخونه و در جای تاريک می گذاریم تا ور بیاید و حجمش دوبرابر شود.

5. در این فاصله که خمیر آماده می شود، در یک تابه پیاز نگینی خرد شده را با مقداری روغن تفت می دهیم و بعد گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

6. بعد از تفت دادن گوشت، قارچ خرد شده و فلفل دلمه ای را هم به تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا همه مواد به خوبی سرخ شود. در انتها مقداری نمک، فلفل، ادویه و رب هم به مواد می زنیم تا طعم دار شود.

7. بعد از یک ساعت، وقتی که خمیر ما آماده شد، آن را روی سطح صاف پهن می کنیم و مواد سرخ کرده را داخل خمیر می ریزیم و روی آن مقداری پنیر پیتزا می ریزیم.

8. بعد خمیر را به شکل دلخواه می بندیم یا رول می کنیم و با مخلوط زرده تخم مرغ ، زعفران و روغن روی خمیر را رومال می کنیم.

9. در انتها اشترودل آماده شده را به مدت 25 دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه گرم شده می گذاریم تا پخته و آماده شود. امیدواریم از خوردن این اشترودل گوشت و قارچ خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8820-eshtrodel-gosht



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , گوشت , اشتردول , اشتردول گوشت ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 17 آبان 1398
.

طرز تهیه راتا مرغ

راتا مرغ، طرز تهیه و پخت راتا مرغ خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله، rata morgh
دستور تهیه راتا مرغ و شوید مرحله به مرحله

راتای مرغ و شوید از پیش غذاهای خوشمزه و عالی است که به راحتی در مزل قابل تهیه است. راتا را می توانید در انواع مختلفی درست کنید و در مهمانی و جشن تولد از مهمانان خود پذیرایی کنید. از انواع راتا می توان راتا مرغ، راتا ژامبون، راتا سبزیجات و ... را نام برد.

برای مواد داخل راتای مرغ و شوید، می توانید به دلخواه هویج و سیب زمینی پخته، زیتون، گردو یا هر مواد دلخواه دیگر را اضافه کنید تا راتای متنوع و خوشمزه ای داشته باشید.

به هر حال اگر با طرز تهیه راتای مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه راتای مرغ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این راتای مرغ خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه و پخت مرغ شکم پر مجلسی
طرز تهیه و پخت مرغ شکم پر مجلسی
مرغ شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که در تمام نقاط کشور ...
مواد لازم راتا مرغ
سینه مرغ  ۳ عدد
پنیر لبنه 2 بسته
سس مایونز خانگی یا بازاری ۶ الی ۸ قاشق غذاخوری
نان تست  ۱ بسته (به مقدار لازم)
شوید خرد شده 4 قاشق غذاخوری
فلفل به مقدار دلخواه
دستور تهیه و پخت راتا مرغ

1. برای درست کردن راتا مرغ، ابتدا سینه مرغ را با مقداری آب در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم. وقتی به جوش آمد و کف حاصل از جوشیدن مرغ روی آب جمع شد، آب مرغ را دور می ریزیم و دوباره به قابلمه آب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا مرغ پخته شود.

2. سپس چند حلقه هویج، یک عدد پیاز خرد شده و مقداری نمک به سینه مرغ اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سینه مرغ به خوبی بپزد.

طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه در قابلمه
طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه در قابلمه
ته چین مرغ و بادمجان یکی از انواع ته چین هاست که بسیار خوشمزه و مجلسی است ...

3. بعد از پخته شدن گوشت مرغ، آنها را از قابلمه در می آوریم و بعد از اینکه آب آنها خشک شد، آنها را ریش ریش می کنیم و داخل غذاساز پوره می کنیم.

4. در ادامه پنیر لبنه و سس مایونز را خوب با هم مخلوط می کنیم و بعد سینه پودر شده و شوید را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

5. حالا نان تست ها را در اندازه و شکل دلخواه با قالب برش می زنیم. بعد یک کیسه فریزر را روی سطح صاف باز می کنیم و قالب را روی کیسه فریزر می گذاریم و با قاشق از مواد آماده کرده دو سوم قالب را پر می کنیم.

6. برای اینکه راتای ما صاف و یک دست شود، با پشت قاشق مایع را داخل قالب خوب فشار می دهیم تا اگر داخل مواد فضای خالی بود، پر شود.

7. نان تست های برش داده را روی مواد می گذاریم و به کمک ته ماسوره فشارمی دهیم تا راتا از قالب خارج شود. این کار را با دقت و به آرامی انجام دهید تا راتای شیک و خوش فرمی داشته باشید.

8. در انتها وقتی همه راتاها به ترتیب آماده شد، آنها را در دیس می چینیم و با خیار شور تراش زده روی راتاها را تزیین می کنیم. بعد دیس را در یخچال می گذاریم تا راتاهای آماده شده کاملا خنک شوند. امیدواریم از خوردن این راتا مرغ خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

طرز تهیه و پخت گراتن مرغ با پنیر پیتزا
طرز تهیه و پخت گراتن مرغ با پنیر پیتزا
گراتن مرغ از غذاهای خوشمزه و مجلسی می باشد که تهیه آن در منزل بسیار آسان است ...
نکات پخت راتا مرغ

دقت داشته باشید که غلظت مواد راتا باید مناسب باشد تا موقع قالب زدن شکل اصلی راتا تغییر نکند. به همین خاطر موقع اضافه کردن سس، دقت کنید که سس را کم کم اضافه کنید تا اگر غلظت آن کافی بود، دیگر سس نریزید.

برای رنگی کردن راتا می توانید از آب لبو، زعفران دم کرده و یا پودر پسته استفاده کنید.

توجه داشته باشید که به راتا مرغ زردچوبه نزنید، چون طعم اصلی راتا را تغییر می دهد. همچنین نمک را هم فقط در ابتدا موقع پخت به آب مرغ اضافه می کنیم.

راتا مرغ رژیمی

در صورت تمایل می توانید راتا مرغ را به صورت رژیمی درست کنید. برای این کار به جای سس مایونز از ماست چکیده بریزید.

منبع : baronak.com/8746-rata-morgh



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , راتا مرغ , طرز تهیه راتا مرغ , دستور تهیه راتا مرغ , مرغ ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 28 مهر 1398
.

طرز تهیه شیرینی سیب

شیرینی سیب ، آموزش طرز تهیه شیرینی سیب خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله ، shirini sib
دستور تهیه شیرینی و پیراشکی سیب و دارچین خوشمزه

شیرینی سیب یا همان پیراشکی سیب از جمله پیراشکی های خوشمزه ای است که خیلی سریع آماده می شود. البته شما می توانید به جای پوره سیب از موز هم استفاده کنید. مواد اصلی این شیرینی سیب، شیر، تخم مرغ و آرد می باشد.

با رسیدن فصل سیب شما می توانید این شیرینی خوشمزه را به آسانی در منزل درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود آن را سرو کنید و آن ها را نسبت به هنری آشپزی خود شگفت زده کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن پیراشکی و شیرینی سیب آشنایی ندارید، ما در این آموزش ساده و سریع شیرینی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم پیراشکی سیب را آماده کرده ایم تا شما به آسانی در منزل بتوانید شیرینی سیب خوشمزه و مجلسی درست کنید. در ادامه با طرز تهیه شیرینی سیب با مجله اینترنتی بارونک همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی لقمه ای ساده و خوشمزه
طرز تهیه شیرینی لقمه ای ساده و خوشمزه
شیرینی لقمه ای از شیرینی های خوشمزه و فوق العاده ای است که به شیرینی لقمه ای ...
ممواد لازم شیرنی سیب
سیب قرمز یا زرد بزرگ یک عدد
آرد یک پیمانه
شیر یک سوم پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
شکر 3 قاشق غذاخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
- بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
وانیل به میزان لازم
مراحل تهیه شیرینی سیب

1. برای درست کردن شیرینی سیب، ابتدا سیب را با رنده ریز رنده می کنیم و کنار می گذاریم. تخم مرغ و شیر را در ظرف با چنگال یا همزن دستی هم می زنیم تا مخلوط شوند و از لختگی دربیاد.

2. سپس شکر + بیکینگ پودر + وانیل + نمک را اضافه می کنیم و آرد را هم روی موادمان الک می کنیم و با چنگال خوب هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند. توجه کنید مقدار شکر را با توجه به سلیقه و ذائقه خود می توانید بیشتر یا کمتر بریزید.

طرز تهیه شیرینی لطیفه خامه ای خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه شیرینی لطیفه خامه ای خوشمزه و مجلسی
شیرینی لطیفه یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین شیرینی های خامه ای می باشد و ...

3. در انتها سیب رنده شده را اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس داخل یک ظرف گود روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا روغن داغ شود.

4. بعد از اینکه روغن داغ شد، حرارت را کم می کنیم و به اندازه یک قاشق غذاخوری یا ملاقه کوچک از مواد برمیداریم و داخل روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا طلایی شود. توجه کنید باید شیرینی ها را با حرارت کم سرخ کنید تا کاملا مغز پخت شوند و توی روغن شناور شوند.

5. بعد از اینکه تمام شیرینی ها را به این روش پختید، آن ها را روی دستمال آشپزخانه می گذاریم تا روغن اضافی شان گرفته شود. بعد آن ها را داخل مخلوط دارچین و شکر می غلتانیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی یا پیراشکی سیب خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8683-shirini-sib/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی , شیرینی سیب , طرز تهیه شیرینی سیب ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 22 مهر 1398
.

طرز تهیه خوراک اسفناج و عدس

خوراک اسفناج و عدس ، طرز تهیه و مواد لازم خوراک اسفناج و عدس خوشمزه و مجلسی در منزل ، khorak esfenaj adas
دستور تهیه خوراک اسفناج و عدس

خوراک اسفناج و عدس از خوراک های خوشمزه ای است که به راحتی و در کمترین زمان قابل تهیه است. خوراک اسفناج و عدس را می توان هم به همراه نان سرو کرد هم به عنوان خورشت روی برنج استفاده کرد. برخی افراد آن را روی سیب زمینی کبابی می ریزند و میل می کنند که بسیار خوشمزه می شود. این خوراک خوشمزه یک غذای خونساز و مقوی محسوب می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک اسفناج و عدس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مرحله به مرحله بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این خوراک خوشمزه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل خوراک اسفناج و عدس را درست کنید.

طرز تهیه خوراک اسفناج و سیب زمینی با گوشت
طرز تهیه خوراک اسفناج و سیب زمینی با گوشت
خوراک اسفناج و سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یکی دیگر از انواع خوراک های ...
مواد لازم خوراک اسفناج و عدس
اسفناج 500 گرم
سیر 3 حبه
روغن زیتون 2 قاشق سوپ خوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
عدس 1 استکان
پیاز 2 عدد
لیمو 1 عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
دستور تهیه و پخت خوراک اسفناج و عدس

1. برای درست کردن خوراک اسفناج و عدس، ابتدا عدس را خوب پاک کرده و با آب سرد می شوییم و در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا پخته شود.

2. سپس پیاز را نگینی خرد می کنیم و در یک تابه همراه با روغن زیتون تفت می دهیم. وقتی پیاز کمی نرم شد، سیر رنده شده و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

3. سپس اسفناج خرد شده و عدس پخته شده را به پیاز داغ اضافه کرده و یک لیوان آب جوش روی مواد می ریزیم و اجازه می دهیم تا خوراک ما با حرارت ملایم به مدت نیم ساعت بپزد.

4. در آخر مقداری آب لیمو، نمک و فلفل به آن می ریزیم و از روی حرارت برمی داریم. خوراک اسفناج وعدس پخته شده را در ظرف مناسبی می ریزیم و همراه با نان و سبزی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک اسفناج و عدس خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8694-khorak-esfenaj-adas/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه خوراک , خوراک اسفناج و عدس ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 22 مهر 1398
.

طرز تهیه کیک خرمالو

کیک خرمالو، طرز تهیه و پخت کیک خرمالو خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله ، cake khormaloo
دستور تهیه کیک خرمالوی خوشمزه و خوش طعم مجلسی

کیک خرمالو از آن دسته از کیک هایی است که طعم و مزه منحصر به فردی دارد و برای همین طرفداران خاص خودش را دارد. همان طور که می دانید خرمالو یک نوع میوه پاییزی شیرین و همانند انگور انرژی می باشد و شما می توانید با رسیدن فصل این میوه، کیک خرمالو را در منزل درست کنید و برای مهمان های خود آن را به همراه یه چایی داغ سرو کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک خرمالو آشنایی ندارید، ما در این آموزش کیک پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک خرمالو را آماده کرده ایم تا شما با دستور تهیه کیک ساده به تنهایی در منزل بتوانید کیک خرمالو خوشمزه و مجلسی به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کیک خرمالو
روغن مايع 1 پيمانه
شكر 300 گرم یا یک پیمانه + یک دوم پیمانه
تخم مرغ 3 عدد متوسط
آرد 300 گرم یا دو پیمانه
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
جوش شيرين یک چهارم قاشق چایخوری
بكينگ پودر 2 قاشق چايخوري
دارچين 1 قاشق چايخوري
رنده جوز هندي نصف قاشق چایخوری
خرمالوي پوست گرفته و له شده 1 پيمانه
گردوی نگيني خرد شده 40 گرم
مراحل تهیه و پخت کیک خرمالو

1. برای درست کردن کیک خرمالو خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب شکر و تخم مرغ ها را هم می زنیم تا غلیظ و سفید رنگ شود. سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مایه یکدستی حاصل شود.

2. حالا در یک ظرف دیگر آرد + جوش شیرین + بیکینگ پودر + نمک + رنده جوز هندی + دارچین را باهم مخلوط می کنیم و یک یا دو بار الک می کنیم.

3. در این مرحله مخلوط آرد الک شده را به ظرف تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با لیستک آرام آرام به خورد مواد می دهیم تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود.

4. حالا خرمالوی پوست گرفته را به دو نیم تقسیم می کنیم و با قاشق گوشت خرمالو را خارج می کنیم و در غذاساز می ریزیم تا خرمالو یکدست شود. سپس خرمالو را به تدریج به خمیر کیک اضافه می کنیم و با لیستک آهسته آهسته هم می زنیم تا خرمالو با خمیر کیک کاملا مخلوط شود و در آخر گردوی نگینی خرد شده را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

5. من برای این کیک از قالب 25 سانتی استفاده می کنم. قالب را چرب می کنیم و سطح آن را آرد پاشی می کنیم. حالا مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد آن را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 50 تا 60 دقیقه می گذاریم تا بپزد. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل با دمای گفته شده روشن کنید.

6. برای اطمینمان از پخت کیک، خلال چوبی تمیز را داخل کیک فرو می بریم اگر تمیز بیرون آمد، کیک خرمالوی ما به طور کامل پخته است و کیک را از فر خارج می کنیم و پس از کمی خنک شدن آن را در ظرف سرو برمی گردانیم. امیدواریم از خوردن این کیک خرمالو خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کیک , کیک خرمالو , طرز تهیه کیک خرمالو ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 22 مهر 1398
.

طرز تهیه شیرینی لقمه ای

شیرینی لقمه ای ، طرز تهیه و پخت شیرینی لقمه ترکیه ای خوشمزه در منزل ، shirini logmei
دستور پخت شیرینی لقمه ای خوشمزه و بازاری در منزل

شیرینی لقمه ای از شیرینی های خوشمزه و فوق العاده ای است که به شیرینی لقمه ای ترکیه ای معروف است. کسانی دوست دارند از مهمانان خود با دسر و شیرینی های خانگی، پذیرایی کنند، می توانند این شیرینی ساده را به راحتی و آسانی در منزل درست کنند. شیرینی لقمه ای مانند شیرینی کشمشی، لطیفه و دیگر شیرینی های خوشمزه بسیار پرطرفدار و عالی است.

به هر حال اگر با طرز تهیه شیرینی لقمه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش انواع شیرینی خوشمزه بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این شیرینی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این شیرینی لقمه ای خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم برای شیرینی لقمه ای
کره 150 گرم
روغن مایع نصف استکان
پودر شکر 1 استکان
آرد سمولینا نصف استکان
آرد فندق 1 استکان
آرد سه و نیم لیوان
بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
مواد لازم شربت شیرینی لقمه ای
شکر 3 لیوان
آب سه و نیم لیوان
لیمو 1 برش
مراحل تهیه و پخت شیرینی لقمه ای

1. برای درست کردن شیرینی لقمه ای، اول از هر چیز شربت آن را آماده می کنیم. برای این کار، آب و شکر را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد.

2. بعد از اینکه شکر در آب حل شد و به جوش آمد، اجازه می دهیم تا حدود 10 دقیقه بجوشد و قوام بیاید. در چند دقیقه آخر، 1 برش لیمو به شربت اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه جوشیدن حرارت را خاموش می کنیم.

3. حالا برای درست کردن شیرینی، در یک ظرف مناسب، تخم مرغ ها را با چنگال می زنیم تا کمی باز شود. بعد به ترتیب کره آب شده، روغن، پودر شکر، بکینگ پودر، آرد فندق و آرد سمولینا را هم اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.

4. در ادامه هم آرد را به تدریج به مواد می ریزیم و به آرامی با همزن دستی یا برقی هم می زنیم تا خمیر شیرینی کاملا مخلوط و یکدست شود.

5. حالا از خمیر در اندازه های یکسان برمی داریم و به شکل تخم مرغ درمی آوریم. بعد روی خمیرها را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم و با چنگال روی آنها را طرح می زنیم.

6. وقتی همه شیرینی ها را آماده کردیم، آنها را در سینی فر می چینیم و در داخل فر که از قبل با دمای 180 درجه گرم شده بود، قرار می دهیم. زمان پخت شیرینی ها بسته به دمای فر متفاوت است. تقریبا زمانی که روی شیرینی ها طلایی شوند، شیرینی ها کاملا پخته شده است.

7. بعد از پخت، شیرینی ها را از فر خارج می کنیم و شربت خنک شده را روی شیرینی های داغ می ریزیم و پشت و روی آن را به شربت آغشته می کنیم. برای تزیین شیرینی ها هم مقداری پودر پسته روی آنها می ریزیم.

8. شیرینی های لقمه ای خوشمزه را در ظرف می چینیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی لقمه ای خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8652-shirini-logmei/



:: برچسب‌ها: آموزش شیرینی پزی , طرز تهیه شیرینی , دستور تهیه شیرینی لقمه ای , شیرینی لقمه ای , شیرینی لقمه ترکیه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 20 مهر 1398
.

طرز تهیه کرمفیل

کرمفیل، طرز تهیه و دستور پخت کرمفیل خانگی خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله ، cremfil
دستور تهیه کرمفیل خانگی خوشمزه مرحله به مرحله

کرمفیل همان طور که از نامش مشخص است به عنوان کرم میانی خوشمزه برای وسط انواع کیک، نان، کاپ و ... استفاده می شود. امروزه کرمفیل در انواع طعم های مختلف نظر کرمفیل کراملی؛ نسکافه ای، شکلاتی، شیری، عسلی، نارگیلی و وانیلی در بازار موجود است و شما با توجه به سلیقه و ذائقه خود می توانید یکی از این طعم را انتخاب کنید و استفاده کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردم کرمفیل آشنایی ندارید، ما در این آموزش خانگی شیرینی پزی سایت بارونک، دستور پخت و مواد لازم کرمفیل را آماده کرده ایم و شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید کرمفیل خوشمزه و مجلسی به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید. در ادامه با طرز تهیه کرمفیل با سایت سرگرمی بارونک همراه باشید.

مواد لازم کرمفیل وانیلی
زرده تخم مرغ 3 عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شیر یک و دوم سوم پیمانه
شکر نصف پیمانه
نشاسته ذرت یک چهارم پیمانه سر پر
کره سرد 30 گرم قطعه قطعه شده
عصاره وانیل برای مرحله آخر نصف قاشق چایخوری یا وانیل پودری یک چهارم قاشق چایخوری
مراحل تهیه کرمفیل

1. برای درست کردن کرمفیل خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب 3 عدد زرده تخم مرغ + یک چهارم قاشق چایخوری وانیل + یک چهارم پیمانه شکر را باهم مخلوط می کنیم و با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا سبک و روشن شود.

2. سپس یک چهارم پیمانه نشاسته ذرت را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا موادمان یکدست شود.

3. حالا در یک شیر جوش مقدار شیر گفته شده را با یک چهارم پیمانه شکر باقی مانده روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم می زنیم تا شکر به خوبی در شیر حل شود.

4. وقتی که شیر از اطراف شروع به جوشیدن کرد، از روی حرارت برمی داریم و نیمی از آن را به تدریج به مواد زرده اضافه می کنیم و به صورت سریع و مداوم هم می زنیم تا زرده نبندد.

5. در ادامه زرده رقیق شده با شیر را به مابقی شیر داخل شیرجوش برمی گردانیم و بعد روی حرارت قرار می دهیم و هم می زنیم تا غلیظ شود. وقتی شروع به حباب زدن کرد از روی حرارت برمی داریم.

6. در ادامه یک چهارم قاشق چایخوری وانیل پودری یا اسانس وانیل را اضافه می کنیم و از روی حرارت برمی داریم. سپس کره سرد قطعه قطعه شده را به تدریج اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کره جذب کرم شود. بعد از جذب شدن کره خواهید دید کرم کاملا براق و یکدست و لطیف شده است.

7. در این مرحله بهتر است کرم آماده شده را یک بار صاف کنید. سپس روی کرم را با کیسه فریزر می پوشانیم و به مدت دو تا سه ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا کرم کاملا سرد شده و آماده مصرف شود. امیدواریم این آموزش طرز تهیه کرمفیل مورد رضایت تان قرار گرفته باشد.

نکات پخت کرمفیل

کرمفیل شکلاتی یا نسکافه ای

در صورتی که مایل باشید کرمفیل شکلاتی یا نسکافه ای درست کنید می توانید با اضافه کردن پودر کاکائو یا نسکافه به این آموزش آشپزی، کرمفیل شکلاتی یا نسکافه ای درست کنید.

نحوه نگهداری کرمفیل

توجه کنید کرمفیل های خانگی نسبت به کرمفیل های صنعتی به دلیل تازه بودن خوشمزه تر هستند ولی کرمفیل های خانگی را برعکس کرمفیل های صنعتی باید پس از درست کردن استفاده کنید و نهایتاً شما می توانید آن را تا دو سه روز در یخچال نگهداری کنید.

منبع : baronak.com/8640-cremfil/



:: برچسب‌ها: آموزش شیرینی پزی , طرز تهیه کرم , کرمفیل , کرم ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 20 مهر 1398
.

طرز تهیه هات چاکلت

هات چاکلت ، طرز تهیه و درست کردن هات چاکلت خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله ، hot chocolate
دستور تهیه هات چاکلت رستورانی با شیر و شکلات و خامه در منزل

هات چاکلت یا همان شکلات داغ یکی از نوشیدنی های خوشمزه و پرطرفدار کافی شاپی است که طعم خاص و متفاوتی دارد. با نزدیک شدن فصل سرما، بدون شک نوشیدن یک فنجان نوشیدنی داغ و خوشمزه بسیار لذت بخش خواهد بود. اما برای کسانی که رفتن به کافی شاپ و پرداخت هزینه های بالا برایشان سخت است، درست کردن این نوشیدنی داغ در منزل پیشنهاد فوق العاده خوبی است.

شما می توانید هات چاکلت را به صورت سریع با پودر آماده درست کنید. اما ما میخواهیم آموزش کامل طرز تهیه هات چاکلت را به صورت کامل در منزل به شما یاد بدهیم تا بتوانید به آسانی در منزل هات جاکلت درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه نوشیدنی هات چاکلت آشنایی ندارید، ما در این آموزش طرز تهیه نوشیدنی های بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این نوشیدنی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این هات چاکلت خوشمزه کافی شاپی را مرحله به مرحله درست کنید. در ادامه با دستور تهیه هات چاکلت با پرتال بارونک همراه باشید.

مواد لازم هات چاکلت
شیر ۳ فنجان
شکلات دارک‌ ۱۶۰ گرم
شکلات شیری ۱۶۰ گرم
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
مراحل تهیه هات چاکلت

1. برای درست کردن هات چاکلت خوشمزه، ابتدا در یک ظرف شیر جوش، شیر و خامه را خوب مخلوط می کنیم.

2. سپس به آن مقداری پودر کاکائو، وانیل و شکلات اضافه می کنیم و بعد شیر جوش را روی حرارت متوسط می گذاریم.

3. حالا صبر می کنیم تا شکلات ها در مخلوط شیر و خامه حل شوند و مواد به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بماند و آماده شود.

4. بعد از 10 دقیقه حرارت را خاموش می کنیم و هات چاکلت آماده شده را در ماگ ریخته و به صورت گرم میل می کنیم.

5. در صورت تمایل می توانید روی هات چاکلت کمی پودر دارچین یا شکلات بریزید که بسیار خوش عطر و خوش طعم می شود. امیدواریم از نوشیدن این هات چاکلت خوشمزه و عالی لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه نوشیدنی , شکلات داغ , هات چاکلت , شکلات ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 18 مهر 1398
.

طرز تهیه پودینگ دو رنگ کاراملی و شکلاتی

آموزش کامل طرز تهیه و درست پودینگ دو رنگ کاراملی و شکلاتی خوشمزه و مجلسی در منزل ، pudding caramel
دستور تهیه پودینگ دو رنگ کاراملی و شکلاتی مرحله به مرحله

پودینگ کاراملی از دسرهای خوشمزه و بی نظیری است که به سادگی قابل تهیه است و نیاز به هزینه و زمان زیادی ندارد. پودینگ ها از دسرهای پرطرفداری هستند که می توان آن را در طعم های مختلفی درست کردو از مهمانان خود پذیرایی کرد. از جمله پودینگ شکلاتی، وانیلی، زعفرانی، میوه ای و ... همچنین پودینگ را می توان با ژله یا بیسکوییت پتی بور درست کرد که بسیار خوشمزه و عالی می شود. به هر حال اگر با طرز تهیه پودینگ کاراملی آشنایی ندارید، ما در این آموزش سریع آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این پودینگ کاراملی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه پودینگ توت فرنگی خوشمزه با شیر
طرز تهیه پودینگ توت فرنگی خوشمزه با شیر
پودینگ توت فرنگی یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایتالیایی می باشد و ...
مواد لازم برای تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ
شیر 4 لیوان
نشاسته 4 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه 1 پاکت
شکر 1 لیوان
وانیل 1 پاکت 5 گرم
شکلات تلخ 1 بسته 80 گرمی
شکلات چیپسی برای روی دسر به میزان دلخواه
مراحل تهیه و پخت پودینگ کاراملی

1. برای درست کردن پودینگ کاراملی شکلاتی، ابتدا شکر را در یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط گاز می گذاریم و گهگاهی هم می زنیم تا شکر در قابلمه آب شده و کاراملی رنگ شود. 2. وقتی شکر صاف و یکدست شد، خامه را به آن اضافه می کنیم. در اینجا شکر دوباره سفت می شود، اما جای نگرانی نیست. به تدریج شکر و خامه را هم می زنیم تا شکر و خامه روی حرارت آب شود.

طرز تهیه دسر پرتقالی ساده و خوشمزه
طرز تهیه دسر پرتقالی ساده و خوشمزه
دسر پرتقالی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی دوست داشتنی می باشد و ...

3. در ادامه در یک ظرف نشاسته را با شیر مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم تا نشاسته کاملا در شیر حل شود. بعد آن را به مخلوط شکر و خامه آب شده اضافه می کنیم و هم می زنیم. 4. بعد از اضافه کردن شیر و نشاسته، پودینگ را مرتب با همزن دستی می زنیم تا قوام بگیرد و غلیط شود. سپس روی پودینگ قوام گرفته وانیل می ریزیم و باز هم می زنیم. 5. در این مرحله، نیمی از پودینگ را برمی داریم و در یک قابلمه دیگر می ریزیم. حالا به قسمت باقی مانده پودینگ، شکلات تلخ اضافه کرده و هم می زنیم تا شکلات با حرارت ملایم آب شود و پودینگ صاف و یکدست شود. 6. در انتها حرارت را خاموش می کنیم و پودینگ شکلاتی را در ظرف های پذیرایی تقسیم کرده و روی آنها پودینگ کاراملی می ریزیم. به طوری که نصف ظرف پودینگ شکلاتی باشد و نصف دیگر آن پودینگ کاراملی. 7. روی پودینگ ها را با شکلات چیپسی یا هر چیزی که دوست دارید، تزیین کنید و به دلخواه پودینگ آماده شده را به صورت گرم یا سرد سرو کنید. امیدواریم از خوردن این پودینگ کاراملی دورنگ خوشمزه و عالی لذت ببرید. منبع : baronak.com/8609-pudding-caramel/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه پودینگ , پودینگ کاراملی , پودینگ شکلاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 18 مهر 1398
.

طرز تهیه کیک کرم دار شکلاتی

کیک کرم دار شکلاتی، طرز تهیه و پخت کیک کرم دار شکلاتی خوشمزه و مجلسی در منزل ، creamy-chocolate-cake
دستور پخت کیک کرم دار شکلاتی خوشمزه در منزل

کیک کرمدار شکلاتی یکی دیگر از کیک های خوشمزه و مجلسی می باشد و این نوع کیک، از ترکیب کیک شکلاتی با کرمفیل درست می شود و بهترین پیشنهاد برای کسانی است که مثل من عاشق شکلات هستند.

شما می توانید کیک کرم دار را به دو صورت وانیلی و شکلاتی درست کنید. من قبلا طرز تهیه کیک کرم دار وانیلی را در این پست نوشته ام و امروز هم تصمیم گرفتم طرز تهیه کیک کرم دار شکلاتی را با کرمفیل به شما یاد بدهم.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک کرم دار شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش ساده کیک پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک کرم دار شکلاتی را آماده کرده ام و شما با این آموزش ساده آشپزی به تنهایی می توانید کیک کرم دار شکلاتی خوشمزه و مجلسی درست کنید.

در ادامه با طرز تهیه و درست کردن کیک کرم دار شکلاتی با سایت اینترنتی بارونک همراه باشید.

آموزش طرز تهیه و پخت کیک اسفنجی خوشمزه
آموزش طرز تهیه و پخت کیک اسفنجی خوشمزه
جالب است بدانید علت اینکه اسم این کیک را اسفنجی گذاشته اند به این دلیل است که ...
مواد لازم کیک کرم دار شکلاتی
آرد یک پیمانه کامل و سه چهارم پیمانه
کاکائو یک چهارم پیمانه
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
تخم مرغ 3 عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شکر دو سوم پیمانه
ماست سه چهارم پیمانه غلیظ
روغن مایع سه چهارم پیمانه
مراحل تهیه و پخت کیک کرم دار شکلاتی

1. برای درست کردن کیک کرم دار شکلاتی ابتدا مقدار آرد گفته شده را با یک پیمانه کاکائو و 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر مخلوط می کنیم و بعد آن را 3 بار الک می کنیم.

2. سپس در یک ظرف مناسب 3 عدد تخم مرغ را با یک چهارم قاشق چایخ وری وانیل و دو سوم پیمانه شکر مخلوط می کنیم و با دور تند همزن به مدت 7 دقیقه هم می زنیم تا سبک و روشن شود.

طرز تهیه و پخت کیک شکلاتی خوشمزه در منزل
طرز تهیه و پخت کیک شکلاتی خوشمزه در منزل
کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین کیک ها می باشد و بافت ...

3. بعد سه چهارم پیمانه ماست غلیظ و سه چهارم پیمانه روغن مایه اضافه می کنیم و در حد اینکه مواد باهم مخلوط شوند، هم می زنیم. سپس مخلوط آرد را در سه مرحله به تدریج و در حالی که مخلوط را هم می زنیم اضافه می کنیم.

4. هم اکنون مایه کیک ما آماده است. ما برای این کیک به قالب 25 سانتی نیاز داریم. پس از آماده کردن قالب، کاغذ روغنی می اندازیم و کمی چرب می کنیم و بعد مواد کیک را داخل قالب می ریزیم.

5. سپس کرمفیل را روی مواد کیک می ریزیم و قالب را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 60 می گذاریم تا بپزد. توجه کنید کرمفیل ریخته شده روی کیک در زمان پخت، وسط کیک فرو می رود.

6. پس از اینکه از پخت کیک کرم دار شکلاتی خودمان مطمئن شدیم، قالب را از فر بیرون می آوریم و پس از کمی خنک شدن آن را بر روی سینی برمی گردانیم. برای تزیین هم دوباره می توانید روی کیک را با کرمفیل مثل من تزیین کنید. امیدواریم از خوردن این کیک کرم دار شکلاتی لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8593-creamy-chocolate-cake/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه کیک , کیک کرم دار شکلاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 18 مهر 1398
.

طرز تهیه خوراک اسفناج و سیب زمینی

خوراک اسفناج و سیب زمینی ، طرز تهیه و پخت خوراک اسفناج و سیب زمینی خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور پخت خوراک اسفناج و سیب زمینی در منزل

خوراک اسفناج و سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یکی دیگر از انواع خوراک های خوشمزه ای است و شما به راحتی آن را می توانید در منزل درست کنید. مواد اولیه آن هم در هر خانه ای پیدا می شود. مواد اصلی اصلی تشکیل دهنده این خوراک عبارتند از سیب زمینی، اسفناج، گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا. به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک اسفناج و سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این خوراک اسفناج و سیب زمینی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه خوراک استیک گوشت خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه خوراک استیک گوشت خوشمزه و مجلسی
شما می توانید خوراک استیک گوشت را با گوشت گوساله یا گوسفندی و حتی گوشت ...
مواد لازم خوراک اسفناج و سیب زمینی
سیب زمینی آب پز شده 5 عدد
اسفناج 400 گرم
گوشت چرخ کرده چند قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه و قرمز به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
پنیر کاشار یا پنیر پیتزا به میزان لازم
مراحل تهیه خوراک اسفناج و سیب زمینی

1. برای درست کردن خوراک اسفناج و سیب زمینی، ابتدا پیاز و حبه های سیر را نگینی خرد کرده و در یک تابه با مقداری روغن تفت می دهیم. بعد از تفت دادن پیاز، گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا گوشت بخوبی سرخ شود. 2. سپس اسفناج خرد شده را هم می ریزیم و خیلی کم تفت می دهیم تا اسفناج ها نرم شود. در آخر ادویه جات دلخواه را هم به مواد اضافه کرده و حرارت را خاموش می کنیم.

طرز تهیه خوراک کلم بروکلی با سیب زمینی
طرز تهیه خوراک کلم بروکلی با سیب زمینی
خوراک کلم بروکلی و مرغ از غذاهای خوشمزه و خوش طعمی است که به آسانی ...

3. در ادامه سیب زمینی های آبپز شده را با چنگال خوب له می کنیم و بعد همه مواد را به صورت لایه ای در ظرف مخصوص فر می ریزیم. 4. توجه داشته باشید که لایه ها به این صورت خواهد بود، ابتدا مقداری سیب زمینی له شده را در کف ظرف می ریزیم، سپس مخلوط اسفناج و گوشت و بعد پنیر پیتزا. به همین ترتیب ادامه می هیم تا همه مواد تمام شود. به طوری که در لایه آخر هم کلی پنیر می ریزیم و ظرف خوراک را در فر گرم شده با درجه 190 تا 200 درجه می گذاریم تا بپزد. 5 امیدواریم از خوردن این خوراک اسفناج و سیب زمینی خوشمزه لذت ببرید. برای دیدن سایر آموزش های آشپزی ما بر روی طرز تهیه غذاهای ایرانی کیک کنید. منبع : baronak.com/8581-khorak-esfenaj-sibzamini/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه خوراک , خوراک اسفناج و سیب زمینی , اسفناج , سیب زمینی , خوراک ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 17 مهر 1398
.

طرز تهیه کیک کرم دار

کیک کرمدار تابه ای ، آموزش کامل طرز تهیه و پخت کرم دار تابه ای خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور پخت کیک کرم دار خوشمزه و مجلسی در خانه

کیک کرم دار از کیک های خوشمزه و بی نظیری است که به راحتی و بدون دردسر می توان آن را در منزل تهیه کرد. کیک کرمدار را می توان هم در فر درست کرد و هم در تابه رژیمی یا حتی تابه معمولی درست کرد.

این کیک بسیار خوشمزه و خوش طعم است، هم ظاهر زیبایی دارد که هر کسی را وادار می کند تا یک بار طعم بی نظیر آن را بچشد. کسانی که عاشق درست کردن کیک و دسر هستند این کیک پیشنهاد خوبی است.

به هر حال اگر با طرز تهیه کیک کرم دار آشنایی ندارید، ما در این آموزش طرز تهیه انواع کیک بارونک، مواد لازم و دستور تهیه کیک کرم دار را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این کیک کرمدار تابه ای را مرحله به مرحله درست کنیم.

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی خوشمزه و مجلسی
کیک اسفنجی شکلاتی یکی دیگر از معروف ترین و خوشمزه ترین کیک ها می باشد ...
مواد لازم برای کیک کرمدار
تخم مرغ 2 عدد
آرد یک و نیم لیوان
آب جوش نصف لیوان
روغن نصف لیوان
شکر دو سوم لیوان
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
نمک نوک قاشق چای خوری
وانیل نوک قاشق چای خوری
زعفران دم‌ کرده 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای تهیه کرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد 4 قاشق غذاخوری
شیر 1 لیوان
شکر پنج قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
دستور تهیه و پخت کیک کرم دار

1. برای درست کردن کیک کرم دار خوشمزه، ابتدا باید کرم کیک را آماده کنیم. حالا برای درست کردن کرم، در یک قابلمه کوچک شکر و تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و یک دقیقه با چنگال می زنیم. بعد یک سوم از شیر را به آن اضافه می کنیم ‌و خوب مخلوط می کنیم.

طرز تهیه کیک دو رنگ خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه کیک دو رنگ خوشمزه و مجلسی
کیک دو رنگ همانند کیک اسفنجی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین کیک ها می باشد ...

2. سپس آرد را الک کرده و به مخلوط بالا اضافه می کنیم و هم می زنیم. در آخر بقیه شیر را به مواد اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم و مرتب هم می زنیم تا کرم غلظت پیدا کند.وقتی کرم ما غلیظ شد، پودر کاکائو را روی کرم الک می کنیم و خوب هم می زنیم. آنقدر هم می زنیم تا تقریبا مانند ماست غلیظ شود. بعد حرارت را خاموش می کنیم‌ و مقدار کمی وانیل در کرم می ریزیم و صبر می کنیم تا کرم ما کاملا خنک شود.

3. حالا برای تهیه کیک، در یک ظرف تخم مرغ، شکر و وانیل را دو دقیقه با همزن می زنیم، بعد کم کم آب جوش را اضافه کرده و با همزن می زنیم. توجه داشته باشید که آب جوش را یک جا داخل مواد نریزید، چون ممکن است در اثر آبجوش تخم مرغ بپزد.

4. وقتی که آب جوش را در چند مرحله اضافه کردید، حدود 4 دقیقه باهمزن می زنیم و بعد روغن و زعفران را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در آخر مخلوط آرد، بکینگ پودر و نمک را الک می کنیم و به مواد کیک اضافه می کنیم.

5. در انتها کف و دور قالب را خوب چرب و آرد پاشی می کنیم و مایه کیک را داخل آن می ریزیم و یکدست می کنیم. بعد کرم سرد شده را داخل قیف می ریزیم و به صورت نواری روی کیک می ریزیم.

6. برای پختن کیک در فر، فر را از یک ربع قبل با دمای ۱۷۰ در جه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود، بعد قالب کیک را به مدت چهل دقیقه در فر می گذاریم تا پخته و آماده شود. بعد از پخته شدن کیک آن را از فر در می آوریم و بعد خنک شدن برش می زنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کیک کرم دار خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه کیک موکا شکلاتی در منزل
طرز تهیه کیک موکا شکلاتی در منزل
کیک موکا از کیک های خوشمزه و مجلسی شیک می باشد و شما می توانید این کیک ...
نکات پخت کیک کرم دار

روش پخت کیک کرمدار در تابه رژیمی روی گاز

برای پختن کیک کرمدار تابه ای روی گاز، مایه کیک و کرم را مانند روش بالا در تابه رژیمی می ریزیم. بعد روی شعله گاز یک شعله پخش کن می گذاریم و تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم.

درب تابه را می بندیم و حرارت را ملایم می کنیم تا کیک به آرامی پخته شود. اما اگر با تابه معمولی درست می کنید، روی تابه یک دم کنی بگذارید و به مدت چهل دقیقه روی حرارت کم قرار می دهیم تا پخته شود.

منبع : baronak.com/8572-cake-caramdar/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه کیک , کیک کرم دار ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 17 مهر 1398
.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 49 صفحه بعد

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی